Elkerülnék az M0-st az autósok, megnőhet a külső fővárosi kerületek átmenő forgalma, a tömegközlekedés továbbra sem vonzó alternatíva az autósok számára - derül ki az autopalyamatrica.hu legfrissebb felméréséből amelynek főbb megállapításait lapunknak is megküldték.
Elsősorban azt szerették volna megtudni, miként alakíthatják át a közlekedési szokásokat azon változások, amelyek az autóval közlekedőket érintik. A kérdőívet az októberi hónap folyamán közel 3 ezren töltötték ki. Nagyjából fele-fele azoknak az aránya, akiknek jövőre több matricát kell vásárolniuk, illetve akiket nem érint az új fizetős szakaszok bevezetése. A jövő évi áremelésről a válaszadók közel kétharmada azt gondolja, hogy ár-érték arányban nem éri már meg így az úthasználat.
Lázár János teljesen fizetőssé tenné az M0-s körgyűrűt, Karácsony Gergely Budapest teljes ellehetetlenítésétől tart42 százaléknyian vannak azok, akik inkább ingyenes útvonalakat keresnének, míg a tömegközlekedést csupán négy százaléknyian választanák. Mivel a válaszadók között kiugróan magas a Pest vármegyeiek, illetve a fővárosiak aránya, a válaszokból arra lehet következtetni, hogy az M0 fizetőssé válásával sokan próbálnának meg inkább Budapest külső kerületein keresztül autózva, illetve az agglomeráció lakott területein átvezető főútvonalait használva megúszni a díjfizetést.
Elegük lett a budakalásziaknak, de az Orbán-kormány jóvoltából tovább fulladozhatnak a benzingőzbenEz persze nem biztos, hogy így lesz, hiszen a portál szakemberei szerint a kényelmi szempontok igen jelentősek, így lehet, hogy sokan inkább emiatt az elkerülőket választják. Eddig a Pest vármegyei matricából vették a legtöbbet. A tavalyi és az idei év közt például 25 százalékkal több fogyott, így joggal lehet arra következtetni, hogy a tendencia tovább fog folytatódni.