Európai Bizottság;reklám;X Twitter;

Túl sok az álhír, nem hirdet többé az X-en az Európai Bizottság

Az Európai Bizottság pénteken közölte, hogy leállítja hirdetéseit az Elon Musk által X-nek átkeresztelt Twitteren arra hivatkozva, hogy az elmúlt hetekben a dezinformáció és a gyűlöletbeszéd riasztó mértékű növekedését tapasztalták.

Johannes Bahrke, a brüsszeli testület szóvivője azt mondta, azt tanácsolták a szolgáltatóknak, hogy tartózkodjanak a hirdetésektől ezen a közösségi platformon, mivel aggályaik vannak azzal kapcsolatban, hogy a tartalmak nem megfelelő kontextusban jelennek meg, ami befolyásolja kommunikációjuk és üzeneteik hatékonyságát.

Egyelőre az X érintett csak az ügyben, Johannes Bahrke pedig leszögezte, hogy az Európai Bizottság nem hagyja el a közösségi felületet.

Az Eirópai Bizottság októberben hivatalos kérelmet küldött a vállalatnak, és választ vár arra, hogy az Európai Unióban terrorszervezetként nyilvántartott palesztin Hamász október 7-i izraeli támadásához kapcsolódó illegális tartalmak és dezinformációk kezelése megfelel-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabálynak. Ez a jogszabály a világ első olyan, a digitális területet szabályozó rendelete, amely szerte az EU-ban elszámoltathatóvá teszi a digitális vállalkozásokat a platformjaikon közzétett tartalmakért.