per;antiszemitizmus;közösségi média;Elon Musk;

- Az egykori Twitter, vagyis az X berepelte azt a szervezetet, amely felhívta a figyelmet a platformon terjedő antiszemita üzenetekre

A Media Matters csütörtökön tette közzé jelentését, aminek következtében több nagy hirdető, köztük az IBM, a Comcast, a Disney és az Apple is felfüggesztette hirdetéseit a portálon.

Beperelte hétfőn az X közösségi oldalt működtető cég a Media Matters civil szervezetet, miután ez utóbbi felhívta a figyelmet arra, hogy az X-en Adolf Hitlert és a nácikat éltető, antiszemita posztok mellett jelent meg több nagy márka hirdetése.

A Media Matters csütörtökön tette közzé jelentését, aminek következtében több nagy hirdető, köztük az IBM, a Comcast, a Disney és az Apple is felfüggesztette hirdetéseit a portálon.

Az X szerint a Media Matters állításai rágalmak, és azzal vádolja a civil szervezetet, hogy manipulálta a platformot, mert olyan fiókokkal végezték a kutatást, amelyek kizárólag a nagy hirdetőket és szélsőséges nézeteket terjesztő fiókokat követtek, és „végtelenül pörgettek és frissítették" az oldalt, amíg ki nem jött a számukra megfelelő eredmény, a szélsőséges posztok mellett megjelenő hirdetések. Bírósági beadványában az X azt állítja, hogy a Media Matters az X tipikus felhasználói élményének hamis látszatát keltette azzal a céllal, hogy ártson a vállalatnak.

A Media Matters vezetője, Angelo Carusone komolyan vehetetlennek nevezte a pert, amelynek szerinte egyetlen célja a megfélemlítés és az elhallgattatás. Szerinte a jelentésük világosan cáfolja az X állítását, miszerint biztonsági intézkedéseket vezettek be, hogy ártalmas tartalmak mellett ne jelenhessenek meg hirdetések. – Ha valaki fehér nacionalista tartalmakra keres rá, virágzó reklámkínálattal fog találkozni. A rendszer, amelyről azt állítják, hogy létezik, nem működik úgy, ahogyan mondják - fogalmazott Angelo Carusone.

Az X szerint egyetlen felhasználónál jelentkeztek a szélsőséges tartalmak mellett reklámok, és az a Media Matters. „A manipulációt legyőzik a számok. Ne hagyják átverni magukat! Álljanak ki az X mellett!” - írta tweetjében Linda Yaccarino, a vállalat vezérigazgatója.

A múlt héten maga a portál tulajdonosa, Elon Musk is bírálatok kereszttüzébe került, miután még a Fehér Ház is „ocsmány antiszemita hazugságnak” minősített egy olyan posztot, amelyet a dél-afrikai származású milliárdos helyeslően osztott meg a portálon.

Vélhetően a járvány alatt beszerzett gigantikus készletből szállítottak a megszállás sújtotta országba.