Az elmúlt években amit tudott összevásárolt az Orbán-kormány, annak érdekében, hogy a banki, távközlési, energia- és biztosítási szektorban növelje a „nemzeti” tulajdonrészt. Ez lehet egy legitim cél, bár én sok értelmét akkor sem láttam, amikor a Orbánék megvették a Union és Alfa biztosítók uszkve 30-40 százalékát. Annak sem volt semmi értelme, hogy az Erste 15 százalékát és a Yettel 25 százalékát megvásárolták. Pénzpocséklás volt. Most kiderült, igazam van: azt amit 4-5 év alatt vásároltak össze százmilliárdokért, most Nagy Márton 4-5 hónap alatt elkótyavetyélte. Most épp a Yettel van soron, a minap attól szabadult meg miniszter némi készpénzért.
A Yettel mobilszolgáltató mostani eladása, ahogy a többi cég értékesítése sem ezen, amúgy jól menő cégekről szólnak. Hanem a Ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Zrt. megvásárlásáról. Félreértés ne essék, a reptér maga állami tulajdon, ott van a vecsési káposztaföldek határban 1940 óta és ott lesz az 2100-ban is. Akárhogy mesterkednek a NER-es fiuk, azt onnan senki nem tudja ellopni, mert alaposan lebetonozták 80 éve. Akkor meg minek megvenni, ha úgyis a mienk? A repülők most is közlekednek.
Láthatóan megváltozott a stratégia cél: mert most épp nem az a dilije a Főnöknek, hogy növeljük a nemzeti tulajdont a WC-pucoló szektorban, most repteret akar. Erre fognak elkótyavetyélni 800 milliárdot, osztozva az üzleten a katari állami befektetési alappal. A 800 milliárdért Orbán megkapja a BA Zrt. felét, és a cég tetemes adósságának a felét is, az összes fejlesztési feladattal, amit a jelenlegi külföldi tulajdonosok megcsináltak volna magántőkéből. Már csőben volt a 3. terminál tervezése, építése.
Olyan kár, hogy Orbánnak nem az egészségügy meg az oktatás a dilije, ott csodát tenne 800 milliárd! De most nem ez a prioritás.
Kiszáll a Yettelből is a magyar állam a budapesti repülőtérvásárlás miatt