Mindent elkövetek azért, hogy a cég ne kapjon kormányzati támogatást, sőt, azt is fizesse vissza, amit eddig kapott – jelentette ki Lázár János építési és közlekedési miniszter a német Continental makói gyára körüli botránysorozat újabb fejezeteként.
Mint nemrég megírtuk, a Continental makói gumigyárának vezetése pert indított a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség (GSZSZ) és elnök Radics Gábor ellen, miután a helyi szakszervezettel együtt rendszeresen nyilvánosságra elé tártak több törvénytelennek vélt munkáltatói intézkedést. A cég kétmillió forintos sérelemdíjat követel, Radics Gábort pedig 27 év munkaviszony után 2024. január 16-án azonnali hatállyal el is bocsátották a munkahelyéről, a ContiTech szegedi gumigyárából. A szakszervezeti vezető végkielégítést sem kapott. Ezt kommentálta a Délmagyarnak adott interjújában Lázár János, hozzáfűzve, a német cég „példátlanul megalázó, megszégyenítő és kizsákmányoló módon” foglalkoztatja a munkavállalókat.
Ami ez utóbbit illeti, GSZSZ és a többi érdekelt szakszervezet az elmúlt időszakban a régi munkavállalókat sértő elbocsátásokról, szakszervezet- és munkavállaló-ellenes jogsértésekről, megromlott egészségi állapotuk miatt végkielégítéssel járó elbocsátás helyett fizetés nélküli parkolópályán tartott volt gumigyári dolgozókról adott hírt. Lázár János ennek kapcsán megjegyezte, a Continentalnak sokkal egyszerűbb lenne azt mondania, hogy be akarja zárni a makói üzemet, ha ez a cél, „de az, hogy folyamatosan a legsunyibb módszerekkel lépnek fel a munkavállalókkal szemben”, tévút, méltatlan és rossz fényt vet a vállalatra. Kíváncsi lenne, hogy Németországban vagy máshol ugyanígy viselkedik-e a Continental – feszegette a tárcavezető, hozzáfűzve, hogy eközben a német cég vezetése folyamatosan kuncsorog az Orbán-kormánynál. – Mindent elkövetek azért, hogy a cég ne kapjon kormányzati támogatást, sőt azt is fizesse vissza, amit eddig kapott – fogalmazott a tárcavezető, aki támogatja Makó önkormányzatát abban, hogy fogjon össze az érdekképviselettel és segítse, védje meg a munkavállalókat.
2023. novemberi cikkünkben részletesen írtunk arról, hogy a szakszervezetek tudomása szerint Makón csak magyar munkavállalóktól szabadul meg a cég, és legtöbb esetben húsz évet is meghaladó munkaviszonnyal rendelkezőknek int búcsút.
Az elbocsátásokról a faliújságról, okairól a sajtóból szereztek tudomást a makói Continental dolgozói