hiba;Wizz Air;repülőjegyek;

Egy hiba miatt a Wizz Air elnyelte az utasok pénzét, tájékoztatni pedig elfelejtett róla

Információink szerint van olyan ügyfél, akinek több mint 400 ezer forintja ragadt a légitársaság rendszerében több mint egy hónapon át.

A Wizz Air valószínűleg igencsak kiszúrt néhány utasával január első napjaiban - értesült olvasói jelzés alapján a Népszava.

A fapados légitársaságnál ugyanis napokon keresztül hiba lépett fel a jegyfoglaló rendszerben, a jegy árának átutalását nem könyvelték el, noha az összeget levonták az ügyfél bankszámlájáról. Ez azt eredményezte, hogy miközben az utasok befizették a kért összeget, az igényelt repülőjegyeket nem kapták meg, vagyis a pénzt egyszerűen elnyelte a légitársaság.

Információink szerint van olyan ügyfél, akinek több mint 400 ezer forintja ragadt a légitársaság rendszerében több mint egy hónapon át.

Mivel a Wizz Air semmiféle tájékoztatást nem adott arról, hogy mi történt, meddig és milyen jellegű hiba áll fenn, illetve hogy a pórul járt utasok visszakapják-e a pénzüket, olvasónk több napi várakozás után kénytelen volt a légitársaság telefonos ügyfélszolgálatához fordulni, amit emelt díjas számon tudott megtenni. A hibáról csak ekkor tájékoztatták, közölve, hogy mivel a foglalást kérésre sem tudják érvényesíteni, a pénzt vissza fogják utalni. Ehhez a szükséges banki adatok egyeztetését kérték, vagyis annak is fennállt az esélye, hogy a pénzlevonás eredete is elveszett a rendszerben. Hogy a hibáról miért nem tájékoztattak e-mailben, azt az ügyfélszolgálatnál azzal indokolták, hogy azért, mert „a legtöbben már úgyis jeleztek telefonon”.

Az adatok rendezése után olvasónk ismét napokig várt, de a Wizz Airtől egy fillér sem érkezett a bankszámlájára. Ekkor már január második felében jártunk, és ismét fel kellett hívnia az emelt díjas számon elérhető ügyfélszolgálatot, ahol azt közölték vele, hogy a befizetett pénz visszautalásáig akár 30 napot is várnia kell. Hogy miért, azt nem indokolták meg egyértelműen, de miután még a meghiúsult foglalástól számított 30. nap elteltével sem utalták át az összeget, olvasónk múlt hétfőn harmadszorra is felhívta az emelt díjas számot, amikor ugyancsak nem adtak érthető magyarázatot a történtekre, csak megígérték, hogy minél előbb visszautalják a foglalási pénzt.

A történtek miatt lapunk e-mailben fordult a Wizz Airhez. Szerettük volna megtudni, hogy pontosan mi okozhatta a problémát, hány ember jegyfoglalását érintette a hiba, miért nem tájékoztatták az utasokat a kialakult helyzetről, miért vesz igénybe több mint 30 napot a jegyek árának visszautalása, és visszautalják-e ezekkel együtt a tájékoztatás hiányában indított emelt díjas telefonhívások árát. Kérdéseinkre azonban a légitársaság előbb kitérő választ adott, majd későbbre ígértek tájékoztatást az esettel kapcsolatban. Ez 11 napja történt, válaszukat azóta is várjuk. Ha esetleg megkapjuk, új cikket írunk.