Óriási távlati perspektíva nyílt meg a Beatles rajongói előtt. A héten a Sony Pictures Entertainment (SPE), Sir Sam Mendes és a világhírű rendező cége, a Neil Street Productions együttesen jelentette be annak a „rendkívüli kreatív vállalkozásnak” a hírét, melynek keretében először elevenedik meg filmvásznon minden idők legikonikusabb rockzenekara tagjainak életútja. Ami eddig senkinek nem sikerült, az az Amerikai szépség, a Skyfall és az 1917 Oscar-díjas rendezője számára nem jelentett akadályt. Rendezői zsenialitása és meggyőző ereje elég volt ahhoz, hogy mind Sir Paul McCartney-t és Sir Ringo Starrt, mind a sajnálatosan fiatalon elhunyt John Lennon fiát, Seant, valamint George Harrison özvegyét, Oliviát rá tudta beszélni, hogy engedélyezze a négy Beatle életének vászonra vitelét, zenéjük felhasználását.
Ahogy a Sony Pictures Motion Pictures Group elnök-vezérigazgatója, Tony Vinciquerra lelkesen fogalmazott: „Yeah, yeah, yeah!”. Hozzátéve, hogy Mendes „vakmerő, nagyszabású ötlete és maga az esemény kulturálisan szeizmikus erejűek”. A Beatles négy meghatározó, végső tagjának életrajza négy külön játékfilmben kerül a közönség elé 2027-ben. A Sony egyelőre nem tájékoztatott a bemutatók formátumáról, vajon egy egész estét betöltő, négy felvonásos wagneri léptékű műsort kell elképzelnünk, vagy négy alkalommal zarándokolhatunk- e el a moziba? E tekintetben a Sony egyelőre csak annyit mondott, hogy a „forgalmazások között eltelt idő innovatív és úttörő jellegű lesz”. Hasonlóan nincs még információ a szereposztásról sem, de a The Times napilap feltételezése szerint a négy filmben ugyanazok lépnek fel, hiszen ha különböző szempontokból is, de egyetlen történetet mondanak el. Logikusnak tűnik, hogy a forgatásra szimultán kerüljön sor.
Sam Mendes nem csak a rendezője, hanem a producere is lesz mind a négy filmnek a Neil Streetnek dolgozó Pippa Harris és Julie Pastor, illetve az Apple Corps Ltd.-t képviselő Jeff Jones társaságában. Mendes „nagy megtiszteltetésnek tekinti a világ legnagyszerűbb zenekara sztorijának megfilmesítését”, kissé titokzatosan téve hozzá, „mennyire izgatott, amiért megkérdőjelezheti a moziba járás általánosan berögződött fogalmát”. Pippa Harris „óriási kitüntetésként” éli meg, hogy sikerült megszerezni a The Beatles és az Apple Corps támogatását, ami pedig a Sony hozzáállását illeti, „egyértelműen osztoznak mind a projekt iránti szenvedélyben, mind támogatják annak ambiciózusságát”.
A Beatles történetének életre keltése „alig” ötven évvel követi a Fantasztikus Négyek feloszlását és negyvennel John Lennon meggyilkolását a New York-i Dakota Házban. A közelmúlt rock- és popzenei életrajzfilmjei, az Elvis és a Bob Marley: One Love alapján indokolt lehet a Beatles-filmkvartett egyidejű forgalmazásával járó pénzügyi kockázatvállalás. De tájékoztató jellegűnek bizonyulhat majd a Michael Jackson életének szentelt, 2025-re ígért Antonine Fuqua-produkció, a Michael, illetve a Ridley Scott által még csak tervezett Bee Gees-történet „megzenésítése” is.