per;büfé;Ókovács Szilveszter;Magyar Állami Operaház;Carmina Burana;

- Az Operaház pert nyert első fokon a korábbi büféüzemeltetővel szemben

Amúgy meg a nézők is igénylik, hogy legyen szünet az előadás közben. Ilyenkor milliós forgalmat képes generálni a büfé. 

A Magyar Állami Operaház az Opera Gasztronómia Kft. a „tényekről” szóló, számos csúsztatást, megalapozatlan feltételezést és hamis állítás megfogalmazó közleményét a folyamatban lévő bírósági eljárásra tekintettel nem kívánja érdemben kommentálni - közölte az intézmény lapunkkal.

Az Operaház büféje azt követően került a középpontba, hogy - mint mi is hírt adtunk róla - Ókovács Szilveszter főigazgató fél órás szünetet rendelt el a Carmina Burana előadása közben, hogy így növelje a büfé bevételeit. 

Az intézmény azt állítja, az Opera Gasztronómiai Kft.-vel kötött szerződés jogszerű felmondásával kapcsolatban - amire egy jelentős összegű tartozás adott alapot - a múlt héten a bíróság első fokon a Magyar Állami Operaháznak adott igazat. Kijelentették azt is, hogy a szükséges engedélyek birtokában vannak és eleget tettek bejelentési kötelezettségeiknek is. 

A büfészünettel kapcsolatban a főigazgató azt közölte lapunkkal, hogy a Carmina Burana előtt más darabokat is adnak, 75 perc pedig egyben már sok lehet a közönségnek. „A nézők szívesen nyújtóztatják ki magukat, szívesen sétálnak az Ybl palotában, szívesen élnek társadalmi életet, és igen, szívesen vesszük, ha fogyasztanak is, mert ennek hasznait is a dolgozóink kapják SZÉP-kártyán, és mert a kulturált büfészolgáltatás hozzátartozik az operaélményhez. Egy-egy operaházi szünet több milliós bevételt képes hozni az exkluzív környezetben” - magyarázta Ókovács Szilveszter. 

Ókovács Szilveszter félórás szünetet rendelt el a Carmina Burana előadásaiban, hogy így növelje az operaházi büfé bevételeit. A szinte példa nélküli esetről kérdeztük a Magyar Állami Operaház főigazgatóját, aki írásban válaszolt a Népszava kérdéseire.