A Most vagy soha! egy politikán felüli film - hangsúlyozta Rákay Philip, az 1848/49-es szabadságharc történetét bemutató alkotás forgatókönyvírója és kreatív producere a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában pénteken.
A szakember szavai szerint a napokban bemutatott történelmi kalandfilm egyfajta „nemzeti minimum”, mert kellenek olyan ügyek, amiken nem vitatkozunk, bárhogy is szavazunk négyévente, és bárhogy is gondolkodunk a világról. – Ez egy ilyen film, mert olyan hősökről szól, akik nélkül lehet, hogy ma nem lennénk itt, lehet, hogy nem lenne Magyarország – hangsúlyozta, megrázónak és könnyfakasztónak nevezte a filmet ért visszajelzéseket. Mint mondta, vidéki és budapesti helyszínekről is olyan jelzéseket kapott, hogy a vetítéseken spontán tapsban törnek ki az emberek, fölállnak és könnyes szemmel ünneplik a filmet.
A Most vagy soha! című filmet ért támadásokról szólva Rákay Philip azt mondta, a kritika nyilván nekem szól. – Ez a film sokak számára csak ürügy, hogy belém rúghassanak vagy belerúghassanak a magyar kormány filmtámogatási rendszerébe - értékelt, hozzátéve: vannak, akik „bugyuta kurzusfilmet” próbálnak belelátni, miközben nem az. Nem világos, hogy Rákay Philip mire gondol, de a Most vagy soha! kicsit történelemhamisító lett, gyakorlatilag a teljes reformkorról hallgat, és miközben a hősei azért küzdenek, hogy az ekkor még inkább németajkú Budán és Pesten szabadon használhassák az anyanyelvüket, a magyart, hiszen a magyar Országgyűlés négy évvel a forradalom kitörése előtt törvényben nyilvánította hivatalosnak a magyar nyelvet. E szerint minden törvényt magyar nyelven alkottak meg, az Országgyűlés nyelve magyar lett, az ország teljes területén a hivatalok magyar nyelven kötelesek az ügyintézést végezni, minden iskolában magyar nyelven folyt az oktatás.
#2 Világok harca: 5 ok, amiért béna magyar történelmi filmek készülnek (Most vagy soha!-kibeszélő)– Ez egy film Petőfi Sándorról és a márciusi ifjakról és arról az egészen nagyszerű törekvésről, ami arról szólt, hogy néhány huszonéves fiatal értelmiségi - festőművészek, hírlapírók, költők, jurátusok -, akik kicsit olyanok, mint mi, imádják az életet, rajongva szeretik a hazájukat, és ha kell, meg is halnak érte – értékelte a saját alkotását Rákay Philip
Rákay Philip hangsúlyozta: a filmben sok mindent percre pontosan dokumentáltak, fejet hajtanak a történelmi karakterek előtt, és megmutatják a középkor és az újkor határán „táncoló” Budapestet. Mindezekkel együtt a Most vagy soha! egy fiatalok számára is fogyasztható történelmi, családi, igazi kalandfilm.
A forgatókönyvíró-kreatív producer az M1 péntek reggeli műsorának is vendége volt, ahol elmondta, hogy a Petőfi és a márciusi ifjak 24 óráját elmesélő filmet száz napig forgatták, és több mint 1400 ember négy évnyi munkája van benne.
Kiemelte továbbá, hogy a film történelmileg nagyon hiteles, az alkotók fontosnak tartották, hogy a ruhák, a berendezési tárgyak, az épületek és a belső enteriőrök is mind nagyon valósághűek legyenek. Építettek egy több hektáros díszletvárost is, Pest-Buda akkori tereivel, utcáival - magyarázta a szakember, aki elmondta azt is, hogy a filmben a valósághű elemek mellett egy kalandfilmes vonulat is van. Utóbbival azt akarták megmutatni, hogy az osztrák elnyomás idején forradalmat csinálni nem volt annyira egyszerű, mint ahogy azt a történelemkönyvekben olvassuk. Azt gondoljuk, hogy erről a napról mindent tudunk, de rengeteg olyan részlete van, amiről nem beszélünk" - hangoztatta Rákay Philip.
TizenX: Diákokat vezényeltek ki Rákay Philip Petőfi-filmjének vetítéséreÖtszáz drón rajzolta ki Petőfi Sándort a Duna fölé Rákay Philip Petőfi-filmjének a bemutatója alkalmábólA Most vagy soha minden idők legdrágább magyar filmje, összesen 6,8 milliárd forint közvetett és közvetlen támogatást adott az Orbán-kormány.