Az Orbán-kormány ugyanis újabb 18,6 milliárd forintot szán a célra. A nemrégiben társadalmi vitára bocsátott tervezet szerint a hitelkérelem végső benyújtásának határideje jövő év április 30-a lesz. Az állami pályázat, első március 31-én záródó felében gazdasági társaságok és egyéni vállalkozások (mások mellett taxisok) pályázhattak, és akkukapacitástól, cégmérettől, az autók vételárától függően 2,8-4 millió forint között kérhettek vissza nem térítendő támogatást, összesen 30 milliárd forint keretösszegig.
Az elektromobilitásra kiírandó pályázat második körében a cégek 60 milliótól 1,5 milliárd forint finanszírozási összeghatár között igényelhetnek kamatmentes hitelt, és legalább öt gépjárművet kell vásárolniuk. A pályázati feltételek között szerepel majd, hogy a mikrótól egészen a nagyvállalkozásokig a pályázat során megvásárolt személygépkocsi nettó vételára nem haladhatja meg a 20 millió, kishaszon gépjármű és kisbusz esetén pedig a 25 millió forintot. Fontos bírálati szempont lesz a támogatások odaítélése során a vállalkozások életképessége, ennek kapcsán az autókölcsönzéssel és autókereskedelemmel foglalkozó cégeknek legkevesebb harminc darabos járműflottával és legalább két lezárt üzleti évvel kell rendelkezniük.
A kamatmentes hitel futamideje legfeljebb 84 hónapos lehet, és kizárólag olyan, legalább 300 kilométer megtételére képes járműre vehető igénybe, amelynek első forgalomba helyezése Magyarországon történik meg.