A Transtelex egy olvasója jelezte, hogy a Digi kínálatában elérhető Super One szexcsatornán egy olyan reklámfilm fut, amelyen az látható, hogy két nő egy sörösüveg társaságában csókolózik, közben pedig a szájuk közül sörhab bugyog elő.
Aztán kiderült, hogy a reklámnak több változata is van, ezekből megtudhatjuk, hogy a sört máshonnan is lehet nyalogatni. Az egyik videó végén fel is sorakoztatják a Lénárd Andráshoz köthető Csíki Sör összes termékét a barna sörtől a gyümölcsös változatokig.
A lap felidézi, hogy a Csíki Sör éppen csődeljárás alatt áll, így nem lenne különösebben meglepő egy hasonló húzás, már csak azért sem, mert az egyébként közismerten NER-barát cég eddig is ott élt a megbotránkoztató reklámfogásokkal, ahol tudott: a levágott disznót ábrázoló véres hurkás csipsztől a konzerves medveürülékig még a termékválasztásaikban is megjelenik ez a módszer, de székely népviseletbe öltözött nőket vetkőztető „etnopornóval” is előálltak már.
A Transtelex ezután kérdéseivel a céghez fordult, a többi között azt firtatva, melyek azok a felületek, amelyeken ezt a reklámot elhelyezték, mi volt az elgondolás a reklám legyártása mögött, milyen értéket szerettek volna közvetíteni, felmutatni a reklámfilmmel, a Csíki Sör támogatja-e az LMBTQ közösséget, illetve, hogyan vélekednek a nők testének szexuális tárgyként való megjelenítéséről. A Csíki Sör Manufaktúra marketingosztályától először azt közölték, hogy „a Csíki Sör nem készített és nem készíttetett felnőtt csatornákra semmilyen reklámfilmet, valamint értelemszerűen nem is helyezett el ilyen jellegű hirdetéseket semmilyen platformon”. Amikor aztán a lap elküldte az egyik videórészletet, előbb megismételték az előző választ, majd azzal vádolták meg a Transtelexet, hogy akár ők is készíthették a felvételt, hogy legyen egy jó sztorijuk. Kérdéseikre azt is írták, hogy visszaéltek a nevükkel. Úgy fogalmaztak: „Igen, úgy tűnik visszaéltek a nevünkkel és a logónkkal. Amennyiben a székely mondást vesszük alapul, miszerint az a tyúk kotkodácsol, amelyik tojt, akkor a visszaélő személy akár ön is lehetett, hogy végre legyen egy jó sztorija. Amíg ön a felnőtt videókat nézegeti, addig mi Csíkszentsimonban dolgozunk, több száz székely embernek és családnak munkát és megélhetést biztosítunk. Megköszönjük, ha több erotikus tartalmú kérdéssel nem zaklat minket és ilyen tiszteletlen, perverz videókat sem küldözget fiatal női kollégáinknak.”
Évek múltán kiderült, miért kapott magyar diplomata-útlevelet a Csíki Sör tulajdonosaCsakhogy a levelezés óta több hét eltelt, a Super One-on pedig a lap információi szerint azóta is rendületlenül fut a reklám. Olvasójuk azt fűzte ehhez hozzá: „Ami furcsa az egészben, hogy a Super One fizetős, nincs az alapcsomagban és gyerekzáras adó, tehát fizetsz érte. A fizetős csatornákon nem szokott reklám lenni, mert ezért fizetsz, ilyen az HBO, a Film Now a Diginél, és ezen a Super One-on nincs is más reklám csak a Csíki Söré.”
A lap megkereste a csatornát is a reklám miatt, választ azonban nem kapott.