A Giorgio Armani S.p.A. tulajdonosa a múlt héten a Bloombergnek úgy nyilatkozott, elképzelhető a tőzsdei beveztés, de egy fúzió lehetőségét is meglebegtette. Ez gyökeresen ellentmond évtizedeken át követett üzletpolitikájának, amelynek alapja a függetlenség tűzzel vassal történő védelme, kizárva mindenfajta közösködést az iparág nagyjaival. Az utódlás kérdése, hogy milyen lesz az Armani Giorgio nélkül, hosszabb ideje beszédtéma a luxusiparban, és munkát ad a milanói befektetési bankároknak, akik több forgatókönyvvel is előálltak, de egyetlen üzletet sem ütöttek nyélbe. ,,Nem tervezem, hogy eladom a céget egy nagy konglomerátumnak, de nyitva hagyom az ajtót az ésszerű ajánlatok előtt" – felelte írásban a hírügynökség kérdéseire.
A Giorgio Armani S.p.A. nettó értékét 6,6 milliárd dollárra teszik az elemzők, a társaság az itáliai luxusipar főszereplője, jónéhány hasonló, családi tulajdonú vállalkozás, így a Prada, a Moncler, vagy a Zegna mellett. E nagy nevek mögött nagyságrendekkel kisebb cégek állnak francia vetélytársuknál, mint az LVMH, a Moët Hennessy, Louis Vuitton vagy a Kering. Az évek folyamán több olasz divatcég is francia kézbe került, Bernard Arnault, az LVMH főtulajdonosa vette meg a Fendit, a Loro Pianát és a Bulgarit, a Keringé lett a Gucci és a Valentino.
A Bloomberg Intelligence szerint 8-10 milliárd eurós ajánlat, már elgondolkodtatná Giorgio Armanit. A társaság 2022-es forgalma 2,4 milliárd euró volt, miközben az LVMH 80 milliárdért értékesített. Ami a cég irányítását illeti, azt egy általa kiválasztott személyek vezette alapítványra bízná az idős vállalatvezér, amelyben szerepet kapna a cég vezető dizájnere, Leo Dell’Orco, valamint két unokahúga, Silvana és Roberta Armani, és unokaöccse, Andrea Camerana.