Nemzeti Színház;Vidnyánszky Attila;Szász Júlia;

Szász Júlia cáfolja Vidnyánszky Attilát, nem kapott 5 milliót a Nemzeti Színházban történt baleset óta

Úgy tűnik, meg sem közelítette az összeg a Vidnyánszky élénk fantáziájában foglaltakat.

November óta fejenként több mint ötmillió forintot kapott Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó a táppénzen felül különböző jogcímeken. A baleset utáni napokban átutaltak nekik kéthavi fizetést, és azóta is folyamatosan utalnak - nyilatkozta Vidnyánszky Attila a kormánypárti Origónak, de ha hihetünk Szász Júlia ma közzétett válaszának, akkor a Nemzeti Színház igazgatója elég nagyot füllentett.

„A cikkben olvasható némely állítás nem teljesen felel meg a valóságnak, ezeket most tisztázni szeretném. A Nemzeti Színházban történt baleset egyik áldozataként ezen a ponton fontosnak érzem, hogy megszólaljak” - fogalmazott bejegyzése elején Szász Júlia, majd úgy folytatta: „A Nemzeti Színház a mai nappal bezárólag kéthavi fizetést (összesen 988 922 forint) folyósított számomra. A baleset óta táppénzen vagyok. Munkabaleset esetén 100 százalékos táppénz jár, ám a színházzal kötött szerződésem és az abban szereplő adózási formám miatt (ekho) a táppénzem összege kéthetente 90 050 forint.”

Azzal kapcsolatban, hogy Vidnyánszky állítása szerint a baleset utáni napokban kéthavi fizetést utaltak át a balesetet szenvedett színészeknek „és azóta is folyamatosan utalnak”, a színésznő úgy pontosított: „November 10-én történt a baleset, ebből kifolyólag a teljes novemberi fizetésemet már nem kaptam meg. November 21-én érkezett a számlámra egyhavi munkabér segélyként, majd december 14-én ismét átutalták egyhavi béremet. Azóta nem utaltak.” A biztosítótól összesen 275 ezer forintot kapott a színház csoportos személybiztosítása révén. Mindent egybevéve a megsérült színésznő számára átutalt összeg nem hogy nem haladta meg az 5 millió forintot, de meg sem közelítette azt - szögezte le.

Szász Júlia kitért arra is, hogy a balesettel összefüggésben még tart a rendőrségi nyomozás, ennek keretében megállapítják majd, hogy kinek a felelőssége, ami történt, de ezt nem Vidnyánszky Attila feladata eldönteni.

„A színház valóban veszélyes üzem, és éppen azért vannak szigorú szabályok, hogy az esetleges balesetek kockázatát a minimumra csökkentsék és a dolgozókat megóvják. Ezek a szabályok írják elő azt is, hogy pontosan hova, és milyen korlátok kellenek egy díszletben” - zárta gondolatait a színésznő.