A magyar adófizetők ezúttal egy hárommillió forinttal finanszíroztak a Horvátországban nyaraló Orbán Viktor vakációjátnak, ugyanis nagyjából ennyibe került az az a kitérő, amelyet minden jel szerint a Magyar Honvédség kormánytagok által használt luxusrepülőgépe tett a miniszterelnök kedvéért. Erről a Magyar Hang számolt be.
A kitérőre elsőként Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő hívta fel a figyelmet pénteken. E szerint Orbán Viktor dél-horvátországi nyaralásáról az angliai Woodstockba utazott, a Magyar Honvédség 606-os lajstromjelű repülőgépe, egy Dassault Falcon 7X pedig hajnalban felszállt Budapestről és nem sokkal később a spliti reptéren landolt. Ezt a politikus légiforgalmi radarfelvétellel támasztotta alá. A kitérőt követően a repülőgép még hat óra előtt tovább is indult az Egyesült Királyságba, majd leszállt az angliai Brize Norton repülőterén szállt le. Ez 23 percre van autóval Woodstocktól.
A Hadházy Ákos által közzétett montázson amúgy feltűnt a My Artemy nevű luxusjacht is, amely honvédségi repülőgép indulása után, szintén Splitből indult tovább Trogir felé. A jachtról korábban az Átlátszó írta meg, hogy egy máltai offshore cégen keresztül Szíjj László a közvetett tulajdonosa.
A Magyar Hang ezt követően az Aircraftcostcalculator portálon kiszámolta, hogy a kitérő körülbelül mennyibe kerülhetett Magyarország polgárai számára. Az út 55 perces és több mint 500 kilométeres többletet jelentett ahhoz képest, mint ha a Dassault Falcon 7X Budapestről közvetlenül repült volna Brize Nortonba. A portál 9470 dollár/üzemórával kalkulált a repülőgép esetében, ami a jelenlegi árfolyam mellett nagyjából 3,3 millió forint.
Hardy Mihály repülési szakértő, a Klubrádió főszerkesztője a lapnak úgy értékelt: „Ez egy reális becslés, amelyben benne van a karbantartás, a személyzet és az üzemanyag ára is. Ha bérelték volna, még többe kerülne. Megjegyezte, eleve szemfényvesztés, hogy a repülőt honvédséginek nevezik, hiszen ezt a típust a világon mindenhol üzleti vagy magángépként tartják számon. És eleve beszédes, hogy főként kormánytagok használják.
Az úttal kapcsolatban a Magyar Hang kérdéseket küldött Havasi Bertalan miniszterelnöki sajtófőnöknek is, választ természetesen nem kapott.
A kormány amúgy hosszú ideig következetesen tagadta, hogy a honvédséginek nevezett gépek valójában kormányzati repülőgépek lennének, mígnem idén márciusban véletlenül elszólta magát.
Nem a honvédségi védelemről, hanem a kormányzati repülőgép használatáról szól a Tiborcz Istvánnak is kedvező rendelet