;

jegyár;közösségi közlekedés;buszközlekedés;

- Vizitdíj

Elindul a Volán-járatokra érvényes választható helyfoglalási rendszer, az utasoknak a menetdíjon felül fizetett 300 forintért biztosan lesz ülőhelyük. Lázár János közlekedési miniszter a Facebook-oldalán büszkélkedett az újítás hírével.

A járművek számának növelése helyett odafönt feltalálták tehát, ami idelent már működik.

A legjobb ötletek kényszerhelyzetben születnek, erre ezúttal is hamar rájött az utazóközönség. Buszos utazással kapcsolatban alig van mostanában saját tapasztalatom, hagyatkozom mások elbeszéléseire. E szerint először azokat engedi fel a sofőr a járműre, akiknek elővételes jegyük van, az országbérletesek a sor végére kerülnek. A népligeti pályaudvaron számtalanszor volt arra példa, hogy egy dunántúli járathoz sorakozók fele hoppon maradt. Ha szerencséjük volt, még akadt aznap jármű másik vonalon átszállásokkal, vagy mindenhol megálló falujáratokkal. De az ember nem akarja megkockáztatni, hogy lemaradjon, ahhoz, hogy biztosan felférjenek, pár lyukra futás után az utasok kitalálták, hogy országbérletük mellé vásárolnak olyan kiegészítő távolsági jegyet, amilyet a nyugdíjasok szoktak az ingyenes jogosultságuk mellé. Hónapok alatt egyszer sem kérdezte meg egyetlen buszvezető sem, minek ez neki huszonévesen – állítja egy utazó.

El kell ismerni, ha egy ötlet jó. Az országbérlet az volt, hiszen az, hogy pár jegy árából a bérlet tulajdonosa keresztül-kasul bejárhatja az ország minden szegletét, ha nem is minden magyar családnak, de nagy segítség. A baj az, hogy amikor a Fidesznél véletlenül jót tesznek, azt sem sikerül rendesen végigcsinálni, mert humanitárius szempontok helyett mégiscsak fontosabb a lájkvadászat. Lehet eltartott kisujjal fölényeskedni a „libsiken”, akiknek keserű a ledobott manna, de

megint úgy jártunk, mint a kisgyerek, akinek pónit ígértek, de hörcsögöt kapott karácsonyra.

Ennek is megvan a négy lába, szőrös, cuki, mégsem örül neki a hálátlanja.

Készüljön hát némi apróval, aki vizitbe megy és célba akar érni.