Én nem szeretném a fővárostól elvenni a fejlesztési forrásait, bár szoktak erre bíztatni a vidéki választópolgárok közül - jelentette ki az építési és közlekedési miniszter a Népszava munkatársának kérdésére.
Lázár Jánost pénteki sajtótájékoztatóján annak kapcsán kérdeztük, hogy mennyire vehető komolyan az általa bejelentett vasútfejlesztési koncepció, mivel a politikus tavaly többször is bejelentette, hogy az Orbán-kormány tárgyal egy 1200 milliárdos fejlesztésről. Utoljára 2023. november 7-én beszélt arról, hogy október közepén tárgyal erről a kormány, de azóta semmi hír nem érkezett. Ez, amit most ön bejelentett, ugyanaz, amivel tavaly több helyen büszkélkedett? - tettük fel kérdésünket.
A tárcavezető azt válaszolta, hogy annak egy része. 2014 óta még nem történt meg, hogy 880 milliárdos vasútfejlesztésről döntsön az Orbán-kormány. Saját erőből és hitelből, tehát a magyar adófizetők pénzéből fogunk 80-80 milliárdot költeni vasútra, amit jövőre elkezdünk - magyarázta Lázár János, aki a kabinet nevében hitelfelvételi kérelemmel fordult az Európai Beruházási Bankohoz (EIB), a tárgyalások biztatónak tartja.
Magyar Péter: Inog Lázár János miniszteri széke„Tetszettek volna gyorsabban, olcsóbban és jobban dolgozni!” – Lázár János kiakadt, figyelmeztette Mészáros Lőrinc cégétFelvetésünkre, hogy ezeket miért nem lehet uniós pénzből megvalósítani, azt mondta, hogy csak bizonyos vonalakat lehet közösségi pénzből fejleszteni. Korábban úgy döntött a kormány, ezt a HÉV-ekre és a fővárosra költjük - mondta Lázár János, aki kitért a kérdés elől, foglalkozott-e már a Fanta narancstartalmával, de jelezte, a későbbiekben erről be fog számolni.
Fekete Norbert videója.
Lázár János ötpontos kormányzati reformot és minőségjavítást hirdetett a közösségi közlekedésben, szeptembertől pedig új vezérigazgatója lesz a MÁV-nak