;

Örkény Színház;

Az Örkény Színház társulata a teátrum nézőterén

- Tíz új bemutató az Örkény Színházban

Megtartotta évadnyitó társulati ülését az Örkény István Színház. 

Az új produkciókról Mácsai Pál igazgató elmondta: „Egy – egy színházi korszak vitalitását jól mutatja, hogy hány kortárs szöveg van a színpadon. E tekintetben az Örkény Színház élen jár a 2024-2025 évadban, hiszen a tervezett tíz premierből hét kortárs, öt ősbemutató, három pedig kétségtelenül klasszikus szöveg”. Az első bemutatók próbafolyamatai augusztus közepén kezdődtek. Október 3-án mutatják be a Stúdióban a Romantika című előadást, amelyet Kiss-VéghEmőke írt és rendez. A társulatnak szánt szöveg tabudöntő és bátor stílusban vizsgálja jelenünk lelki kilátásait. Az első nagyszínpadi bemutató október 4-én Bertolt Brecht Galilei élete című drámája. Rendezője: Polgár Csaba az olvasópróbán elmondta: „A szöveg nem emel márványszobrot se Galileinek, se valamelyik szereplőjének, hanem élesen és mély emberismerettel vizsgálja azokat a helyzeteket, amikor a gerinc egyenes, vagy picit elferdül”. Az évad A nyúl füle című bemutatóval folytatódik. A decemberi zenés premiert Fábián Péter írja és rendezi, a zenét Dargay Marcell, a dalszövegeket pedig Parti Nagy Lajos szerezte.Januárban Michael Haneke Szerelem című filmjének adaptációja kerül színpadra, Ördög Tamás rendezésében, Pogány Judit és Gálffi László főszereplésével. Az évad nagyszínpadi bemutatóinak sorát Bodó Viktor Füst Milán-rendezése, a Boldogtalanok zárja.

A stúdióban Puskin Anyeginjének feldolgozását rendezi Dohy Balázs, bemutató decemberben. Márciusban Tompa Andrea Sokszor nem halunk meg című regényéből készült adaptációját rendezi Gáspár Ildikó, az előadást később a koprodukciós partner, a jénai Theaterhaus színpadán is játsszák. Az évad végén két előbemutatót tart a színház: a Kassay Margit vészkorszakbeli visszaemlékezéséből készült Ostromdesszt Kókai Tünde előadásában és Bíró Kriszta rendezésében; illetve Gálffi László estjét, amelyben a huszadik század második fele magyar színházának egyik ikonjára, Darvas Ivánra emlékezik. 

Üveges Mónika festett, formázott fából és műgyantából álló objektjei érzékeny műalkotások. Krómozott keretekre feszített, bőrszerű tülldarabjai lebegni látszanak a Molnár Ani Galéria am projects elnevezésű terében, ahol Skeletal Scenes címen állít ki.