A most közzétett eredményeket eddig még sehol sem publikálták, a vizsgálatokra azután került sor, hogy januárban egy 737 MAX ajtaja helyére illesztett panel felszállás közben elrepült az egyik gépről, aminek következtében szerencsére senkinek nem esett baja. Kiderült, a balesetet négy csavar hiánya okozta, ami a felújítás során a munkavégző csoportok közötti nem megfelelő kommunikáció miatt hiányzott az ajtót helyettesítő panelből.
“A vizsgálati eredményekből kitűnik a zavaró gyártási problémák mértéke, beleértve a Boeingnak azt a küzdelmét, hogy megfelelően kiképezze és felszerelje a munkavégző személyzetet, hogy alaposan dokumentálja a nem megfelelő alkatrészeket, és hogy kielégítő minőségellenőrzést folytasson” - áll a jelentésben. Az FAA igazgatója, Mike Whitaker júniusban egy szenátusi meghallgatáson már beismerte, hogy túl lazán kezelték a Boeing megregulázását, és az új jelentésben sem fukarkodnak annak megvilágításával, milyen szerepük lehet a Boeing kudarcaiban.
A mostani jelentes bemutatja, hogy az FAA folyamatosan küzdött azért, hogy a repülőgyár megfeleljen a legmagasabb minőségi követelményeknek, de az új információk kérdéseket vetnek fel. Többek között azt, milyen mértékben látott rá a felügyelet a gyárra. A dokumentum bemutatja, hogy a dolgozók gyakran kihagytak vagy hanyagul végeztek el biztonsági ellenőrzési munkafolyamatokat, az egyik legelképesztőbb példa a nemtörődömségükre az volt, hogy egyikük egy improvizált szerszámot használt a rések mérésére. Ez nem volt hitelesítve, jelzéssel ellátva, leltározva, és a szerelő beismerte, hogy legalább három évig használta, ráadásul szerinte a többi ajtószerelő is hasonló módon dolgozott. Az is kiderült, a rossz alkatrészeket semmilyen módon nem tartották nyilván.