Lázár János;HÉV;

- Fejetlenség

A felelőtlenek országa vagyunk. Semminek sincs semmi következménye. Lophat, csalhat, hazudhat mindenki szakmányban, már rá se hederítünk. A fejesek – ha egyáltalán - felfelé buknak. Kivéve, ha abba buknak bele, amiről a legkevésbé tehetnek. A HÉV-járatok decembertől tervezett járatritkítása körül kitört botrányt Lázár János közlekedési miniszter azzal látta legjobbnak csillapítani, hogy rapidan kirúgja a cég vezérigazgatóját. Az persze nem állítható, hogy Nagy Gábor semmiről sem tehet, hiszen első emberként legfőbb kötelessége a vállalat működőképességének biztosítása.

A hírek szerint karcolták a lehetetlent. Elérték a közlekedési hatóságnál, hogy kitolják az üzemben tartási határidőket, kidolgoztak egy komplex karbantartási-felújítási programot, amellyel tovább járhatnak a 40-60 éves matuzsálemek. A karbantartó brigádot hevesen elirigyelte tőlük a többi közlekedési cég. Így is a működés peremén táncoltak, két túlkoros motorvonat már tavaly kiesett, így meg kellett lépni az első ritkítást. A tárca azonban nem hirdetett fejvesztve járműbeszerzési tendert, nem ültette tervezőasztalhoz mérnökeit az infrastruktúra-felújítás újratervezéséhez, nem küldték Mészáros és Garancsi csapatait a sínek mellé, hanem a közpénzek hatékonyabb felhasználása érdekében – a Türk Tanácsnak adott 40 milliárdnál ez nem olyan fontos – központosították a beszerzéseket, a karbantartáshoz szükséges eszköz- és anyagigényeket egy hónappal előre be kell jelenteni. A romlás felgyorsult.

A menetrend tartásához szükséges 79 kocsi helyett már csak 75 hadra fogható, és ha nincs mit a sínre tenni, akkor ritkábban jár, ami van. A MÁV-HÉV Zrt. vezére is tudta, hogy botrány lesz. 

Megpróbálták elsunnyogni, egy osztályvezetővel írattak levelet a fővárosnak. De ott se ma kezdték, rögtön kiszúrták és elkezdték kongatni a vészharangot. Skandalum lett a dologból. A MÁV-késések miatt tépázott idegrendszerű tárcavezető erre seggnyalózott, majd lefejezett. Elvégre nincs is ezeknél hatékonyabb eszköz arra, hogy megakadályozza: 2030-ra a kocsik kétharmada kieshet, a HÉV-közlekedés az összeomlás szélére sodródhat.