kormány;reklám;alkohol;törvénymódosítás;Magyar Közlöny;reklámozás;

- Tilos lesz iskolák és kórházak 200 méteres körzetében alkoholt reklámozni

A kormány egy törvénymódosítással szigorítja, hol lehet alkoholos ital reklámját közzétenni. 

Szigorítja az alkoholos italok reklámozását a kormány – szúrta ki a hvg.hu a legfrissebb, csütörtökön megjelent Magyar Közlönyben. A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvényt érinti a módosítás, e szerint tilos lesz alkoholtartalmú ital reklámját közzétenni:

  • sajtótermék első borítójának külső oldalán, illetve internetes újságok nyitóoldalán,

  • színházban és moziban 20 óra előtt,

  • gyermek-, illetve fiatalkorúak számára készült műsorszámok előtt és után közvetlenül, illetve a műsorszám alatt,

  • egyértelműen játék céljára szánt termékeken és azok csomagolásán,

  • valamint köznevelési és egészségügyi intézményekben, illetve ezeknek a bejáratától számított kétszáz méteres körzetben (beleértve a köztéri plakátokat, az üzletek kirakatait vagy a közterületről látható helyeket).

A lap szerint a módosítás emellett kiegészíti a 2008-as törvényt azzal, hogy „tilos az olyan gyermek-, illetve fiatalkorúaknak szóló reklám, amely árut vagy annak használatát, igénybevételét életet, egészséget vagy testi épséget sértő vagy veszélyeztető módon mutat be.”

Bese Gergő felfüggesztése az egész világon érvényes, amit nem akar visszavonni. A direkt pártpolitizálás – pláne fizetésért – már nem fér bele, az pedig különösen nem, hogy egy pap botrányt okozzon.