Szigorítja az alkoholos italok reklámozását a kormány – szúrta ki a hvg.hu a legfrissebb, csütörtökön megjelent Magyar Közlönyben. A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvényt érinti a módosítás, e szerint tilos lesz alkoholtartalmú ital reklámját közzétenni:
sajtótermék első borítójának külső oldalán, illetve internetes újságok nyitóoldalán,
színházban és moziban 20 óra előtt,
gyermek-, illetve fiatalkorúak számára készült műsorszámok előtt és után közvetlenül, illetve a műsorszám alatt,
egyértelműen játék céljára szánt termékeken és azok csomagolásán,
valamint köznevelési és egészségügyi intézményekben, illetve ezeknek a bejáratától számított kétszáz méteres körzetben (beleértve a köztéri plakátokat, az üzletek kirakatait vagy a közterületről látható helyeket).
A lap szerint a módosítás emellett kiegészíti a 2008-as törvényt azzal, hogy „tilos az olyan gyermek-, illetve fiatalkorúaknak szóló reklám, amely árut vagy annak használatát, igénybevételét életet, egészséget vagy testi épséget sértő vagy veszélyeztető módon mutat be.”