Szinte hihetetlennek tűnik, de nincs Merő Bianka és Merő Péter között testvérféltékenység. A vállalkozás sikeréhez az is kellett, hogy az elején leszögezték, mely feladatokat ki viszi, a főbb döntések, a felelősség és a siker közös. „Az elején a kreatív részében is nyakig benne voltam, ma már inkább a háttérfolyamatokat koordinálom. Péteré a ruhatervezés, a kivitelezés, a gyártási folyamat, ő képviseli arcával a márkát. Annyi rivaldafény nekem bőven elég, amikor eseményekre, partikra megyek, és ott viselem a ruháinkat. Én felelek az ügyfélkapcsolatokért, az anyag- és kellékbeszerzésekért, a céges teendőkért, a háttérben zajló eseményért. Szinte ugyanúgy a saját gyerekemnek tartom a márkát, mint a két lányomat” – mondja mosolyogva Merő Bianka.
Elég a pici, barátságos showroom ajtajától a kanapéig megtett öt lépés, s már látja, kinek melyik ruhadarabjuk állna jól. Pedig Merő Bianka autodidakta módon tanulta a divattervezést, a márkaépítést, ahogyan ikertestvére, Merő Péter divattervező is. Kettejüké a MERO ruhamárka, kreációikat viselték már az Oscar-gála és a Cannes-i filmfesztivál vörös szőnyegjein is. Bianka gyerekpszichológusnak készült, de a pécsi egyetem HR-médiamenedzsment és újságíró szakán, majd a Werk Akadémián végzett. Hiszi, hogy kitartás, komoly munkabírás és alázat nélkül nincs hosszútávú siker. Erre neveli két, iskolás lányát is.
Azt mondja, nincsenek véletlenek. Amikor testvére, Péter Berlinben, a tíz éves balett-táncosi karrierjét már kezdte felváltani a ruhatervezés, Bianka Budapesten a Werk Akadémia képzését fejezte be és örömmel mondott igent egy ottani felkérésre, miszerint rendezzen divatbemutatót – ahol testvére ruháit mutatták be. „Péter egy berlini színház balett-művészként szeretett és látott bele a ruhakészítésbe, a színházi varrodában leste el a szabás-varrás fortélyait. Az a közös divatbemutatónk adta az alapját a MERO márka létrehozásának, 2014-ben nyitottuk meg az első showroomunkat a Kertész utcában. A német kapcsolatok azóta sem tűntek el, sok megrendelésünk érkezik onnan is” – meséli Bianka. Péter a mai napig leül a varrógéphez és kísérletezik az anyagokkal, szabásmintákkal, volt már, hogy Bianka kézzel varrt egyes részleteket. „A komoly munkát nélkülöző fellángolások tiszavirág életűek, az alázat, a kitartás elengedhetetlen. Aki úgy vág bele ebbe a szakmába, hogy csak a csillogást, a partikat és a híres embereket látja benne, az csalódik, és általában fel is adja. Sok márka indul el úgy, hogy nincs mögötte tudás, csak egy arc. Minden szezonban valami újat kell adni, ami értékkel bír, ez rengeteg energiát és időt kíván. Mi a részletgazdag, magas minőségű kidolgozással készülő, klasszikus, maradandó darabokban hiszünk” – magyarázza. Ehhez szenzitív látásmódra van szükség: olyan ruhát, olyan szabásvonalat kell találni, ami nem csak megfelel az ügyfeleknek, hanem a ruha viselése közben kihozza belőlük a maximumot. „Értenem kell az anyagokhoz és az emberekhez is. Sokszor nem hiszik el a nők, hogy mennyi minden van bennük, amit a megfelelő ruha előhozhat. Az a dolgunk, hogy jól érezzék magukat a ruháink viselői, hogy azt mutassák meg magukból, amit szeretnének”.
Évente két kollekciót készítenek, ami összesen nagyjából 80 szettből áll, de van olyan bemutató, ahol meghatározzák, hogy mennyi ruhadarabot mutathat be a tervező. Ruháikat olyan igényesen készítik, hogy akár kifordítva is fel lehetne venni: olyan minőségű belül, mint kívül. Vannak hazai anyagbeszerző forrásaik, bejáratott szállítóik, de sok minőségi alapanyagot vesznek Olasz- és Spanyolországból is. „Csaknem az összes ruháról tudom, hogy honnan van az anyag, hogyan készült, ahogyan a kertedben is tudod, hogy milyen virágokat hova ültettél” – magyarázza Merő Bianka. A kollekcióiknak mindig van egy fő eleme, ami nem feltétlenül utcára való, inkább drámai darab. Overállok minden kollekciójukban szerepelnek, manapság olyan értékkel bírnak, mint a szoknyás szettek. Ihletet sok helyről merítenek: lehet egy anyag, egy minta, egy élmény vagy érzések, hangulatok. A nehézségeik, a felkavaró időszakok általában egy erőteljesebb, markáns kollekciót eredményeznek. Volt egy pici rózsás anyaguk, amit nagyon szerettek volna ruhán viszontlátni, Bianka addig ment, míg egy térképszkennelő cég digitalizálta az anyagdarabkát, a motívumot tovább vitték egy grafikussal, és így született meg egy álmuk. Az anyagok mozgása és struktúrája határozza meg, hogy miből milyen ruhadarab készül. Szabóbabákon tesztelik az anyagok viselkedését. „Tudom, akár név szerint is, hogy melyik vevőnknek melyik ruha fog tetszeni és jól állni. Csodás látni, hogy a ruháink új életet kezdenek, amikor anyákról lányaikra szállnak, és évekkel később ők is szívesen viselik” – mondja büszkén Bianka. Kreációik derékhangsúlyosak, érdekes anyagkombináció, a finom elegancia és a dögösség egyszerre érvényesül. A klasszikus anyagokat izgalmasabbal keverik: például flittert neoprénnel. Önálló férfi kollekció egyelőre nincs tervben, de egyedi megrendelésre, például esküvőre, szoktak készíteni férfiruhákat is. „Egyensúlyt tartani a család és a munka között, ez a legnehezebb. Van, hogy késő estig dolgozom, hétvégén eseményekre kell járni, ez sokszor iszonyú nehéz, de a gyerekeim mindig tudják, hogy éppen miért nem én adom a jó éjt puszit. Tudják, hogy miről szól a szakmám, már érdekli is őket, divatbemutatóinkon az első sorban ülnek.” Bianka terve a MERO brand külföldre való terjeszkedése, és egy professzionális csapat kiépítése maguk köré. És szívesen átadná tapasztalatait egy egészségesebb testtudat és önértékelés érdekében a fiatalok számára is.