A Magyar Nemzeti Galéria (MNG) várhatóan 2026 után egy új, több tízmilliárd forintból felhúzott épületbe költözik a Városligetbe, addig a gyűjtemény a Szabolcs utcában 2019-ben átadott, 33 ezer négyzetméteres Országos Múzeumi Restaurálási és Raktározási Központba kerül. A múzeumnak jelenleg otthont adó épületben ezután teljes körű felújítás kezdődik, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium tervei szerint ismét valamiféle kulturális funkciót kap. Itt készült képgalériánk, a Budavári Palotában tartott különleges sajtóeseményen, ahol a kriptától a kupoláig bejárhatták az újságírók a különleges tereket.
Ugyanis a múzeum „Biedermeier mindennapok” című új időszaki tárlata adott otthont a Játékszín sajtótájékoztatójának, ahol a december 7-től látható Da Vinci-kód című előadásban szereplő színészek – Kolovratnik Krisztián, Gubik Petra, Horváth Lajos Ottó, Makranczi Zalán, Szerednyei Béla, Nagy Sándor, Gáspár Kata, Náray Erika, Csonka András, Barabás Kiss Zoltán – együtt eredtek egy különös rejtély nyomába, amit mindannyian sikeresen megfejtettek.












A Játékszín igazgatója, Bank Tamás köszöntőjében elmondta, hogy mindig keresi az egyedi helyszíneket, egyéni mondanivalójú, különleges darabokat és A Da Vinci-kód esetében ez hatványozottan így volt. Mindenképpen szerette volna elvinni a színészeket Párizsban, a cselekmény számára fontos helyszínekre, hogy íze, színe, illata is legyen az alakításuknak, hogy megtapasztalják a szerepük szerinti fontos helyszínek varázsát. A darabválasztás kapcsán pedig biztos volt abban, hogy nagysikerű Hölgyválasz után ebben a színpadi adaptációban is jó lesz együtt dolgozni a nézőkhöz és színészekhez egyaránt nagyon értő Szente Vajkkal. Az igazgató felhívta a figyelmet a Játékszín jövő héten megnyíló „képtárára” is, ahol Da Vinci festmények reprodukciói segítségével maguk a nézők is kutathatnak egy rejtély után.
Ezután Vigh Annamária, az MNG főigazgató-helyettese párhuzamot vont a színház és a képtárak világa között: míg a színpadon színészek, a kiállítótermekben képzőművészeti alkotások a főszereplők. Kiemelte, hogy a felnőttek számára is igyekeznek olyan programokat kialakítani, melyben játék vagy nyomozás segítségével közelebb hozhatják a képzőművészetek világát a látogatókhoz.

