Kormányzati szakértők vizsgálják meg Jeju Air Bangkokból Muanba tartó járatának két feketedobozából már megszerzett adatokat, hogy megállapíthassák a vasárnapi szerencsétlenség okát – idézi az AP amerikai hírügynökség Cso Csongvannak, a dél-koreai közlekedési minisztérium magas rangú tisztviselőjének nyilatkozatát.Mint megírtuk, a dél-koreai fapados légitársaság 7C 2216 jelzésű járatának a futóműve landoláskor nem nyílt ki, hason csúszott ki a futópályáról, egy betonfalnak ütközött és kigyulladt helyi idő szerint vasárnap reggel a Muani Nemzetközi Repülőtéren. 179 ember vesztette életét, a repülőgépen utazó 181 ember, 175 utas és a hatfős személyzet közül mindössze két embert, a személyzet két tagját sikerült élve kihúzni a roncsok közül. A legfiatalabb halálos áldozat mindössze hároméves, a legidősebb 78 éves volt, a két túlélőt, egy férfit és egy nőt kórházban ápolják. Őket a repülőgép farokrészéből emelték ki, az egyedüli részből, amelyik a Boeing 737-800-asból többé-kevésbé épen maradt.
A dél-koreai közlekedési minisztérium illetékesei azt is közölték, hogy a kommunikációs adatok korai értékelése arra utal, hogy a repülőtéri irányítótorony madárrajjal való lehetséges ütközésre figyelmeztette a repülőgépet nem sokkal a leszállás megkezdése előtt.
E szerint a leszállási engedélyt engedélyt nem az eredetileg kijelölt területre adták meg a kifutópályán, a pilóta vészjelzést adott le nem sokkal azelőtt, hogy átsiklott volna az ütközőzónán és nekiütközött volna a betonfalnak. Kerati Kijmanavat, a thaiföldi repülőterek igazgatója nyilatkozatában megerősítette, hogy a szerencsétlenségnek korábban nem volt semmiféle előjele, a repülőgépnek rendben felszállt a bangkoki Suvarnabhumi repülőtérről.
Szemtanúk – írja az MTI – még a balesetet megelőző hajtóműtűzről és több detonációról számoltak be. Egyikük a repülőtérhez közeli bérelt házából villanásra lett figyelmes a gép jobb szárnyán. – Éppen azt mondtam a családomnak, hogy gond van a repülővel, amikor hangos robbanást hallottam – mondta. Egy másik szemtanú a repülőtértől több mint négy kilométerre sétált, amikor a baleset bekövetkezett. Állítása szerint látta a gépet ereszkedni, azt hitte, hogy leszállni készül, amikor egy fényvillanásra lett figyelmes. – Aztán egy hangos robbanás hallatszott, majd füstöt láttam, amit egy sor robbanás követett – tette hozzá. Egy harmadik szemtanú szerint a repülőgép megszakította az első leszállási kísérletét, tett egy fordulót, majd újból ereszkedni kezdett. Elmondása szerint a baleset előtt mintegy öt perccel kétszer is fémes csikorgást, majd később egy hangos robbanást hallott.
179 ember meghalt, amikor landolás közben kicsúszott a futópályáról és betonfalnak ütközött egy dél-koreai repülőgépCsoj Szangmok ügyvezető államfő egyhetes gyászt hirdetett a szerencsétlenség miatt. Szerte Dél-Koreában 17 kegyhelyet állítanak fel, hogy bárki leróhassa a kegyeletét a halálos áldozatok emléke előtt.