fekete doboz;Dél-Korea;halálos áldozatok;repülőgép-szerencsétlenség;

- Szöüli minisztérium: Négy perccel a baleset előtt leálltak a Jeju Air adatrögzítői

A hatóságok vizsgálják, hogy mi okozhatta a rögzítő szerkezetek leállását a 179 halálos áldozatot követelő katasztrófa során.

A dél-koreai Muan repülőtéren december 29-én balesetet szenvedett Jeju Air repülőgép fedélzeti adatrögzítője és a pilótafülke hangrögzítője leállt körülbelül négy perccel a betonfalnak ütközés előtt - közölte a szöuli közlekedési minisztérium.

A hatóságok vizsgálják, hogy mi okozhatta a rögzítő szerkezetek leállását a Dél-Korea területén legsúlyosabb, 179 halálos áldozatot követelő katasztrófa során - áll a minisztérium közleményében.

A hangrögzítőt először Dél-Koreában elemezték, majd amikor kiderült, hogy az adatok hiányoznak, elküldték az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal laboratóriumába. A sérült repülési adatrögzítőt is az Egyesült Államokba vitték elemzésre - közölte a minisztérium.

A szaktárca azt ígérte, a nyomozás során más rendelkezésre álló adatokat is felhasználnak majd, ami biztosítja a nyomozás átláthatóságát. Az áldozatok családtagjai közül néhányan azt mondták, hogy nem a közlekedési minisztériumnak kellene vezetnie a nyomozást, hanem független szakértőket kellene bevonnia.

A minisztérium egykori balesetvizsgálója a Reuters-nak azt mondta, meglepő, hogy hiányoznak az adatok a döntő fontosságú utolsó percekről. Ez arra utal, hogy megszűnt az áramellátás, beleértve a tartalékot is, ami ritka.

A Jeju Air 7C2216-os járata, amely a thaiföldi fővárosból, Bangkokból repült a dél-koreai Muanba, a futómű kiengedése nélkül hasra szállt és túlfutott a regionális repülőtér kifutópályáján, majd egy betonfalnak ütközött és lángba borult.

A pilóták úgy négy perccel azt megelőzően, hogy a gép a betonfalnak ütközött, madárbecsapódást és vészhelyzetet jelentettek a toronynak.

Múte B. Egede sürgette, hogy tartsák tiszteletben a sziget függetlenségi törekvéseit, és közölte, kész tárgyalni Donald Trumppal.