A dél-koreai Muan repülőtéren december 29-én balesetet szenvedett Jeju Air repülőgép fedélzeti adatrögzítője és a pilótafülke hangrögzítője leállt körülbelül négy perccel a betonfalnak ütközés előtt - közölte a szöuli közlekedési minisztérium.
A hatóságok vizsgálják, hogy mi okozhatta a rögzítő szerkezetek leállását a Dél-Korea területén legsúlyosabb, 179 halálos áldozatot követelő katasztrófa során - áll a minisztérium közleményében.
A hangrögzítőt először Dél-Koreában elemezték, majd amikor kiderült, hogy az adatok hiányoznak, elküldték az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal laboratóriumába. A sérült repülési adatrögzítőt is az Egyesült Államokba vitték elemzésre - közölte a minisztérium.
A szaktárca azt ígérte, a nyomozás során más rendelkezésre álló adatokat is felhasználnak majd, ami biztosítja a nyomozás átláthatóságát. Az áldozatok családtagjai közül néhányan azt mondták, hogy nem a közlekedési minisztériumnak kellene vezetnie a nyomozást, hanem független szakértőket kellene bevonnia.
A minisztérium egykori balesetvizsgálója a Reuters-nak azt mondta, meglepő, hogy hiányoznak az adatok a döntő fontosságú utolsó percekről. Ez arra utal, hogy megszűnt az áramellátás, beleértve a tartalékot is, ami ritka.
Sikerült kinyerni az adatokat a tragikus balesetet szenvedett dél-koreai repülőgép egyik fedélzeti adatrögzítőjébőlA vasárnapi repülőgép-szerencsétlenség előtti 48 órában 13 útra is indulhatott a Jeju Air gépeA Jeju Air 7C2216-os járata, amely a thaiföldi fővárosból, Bangkokból repült a dél-koreai Muanba, a futómű kiengedése nélkül hasra szállt és túlfutott a regionális repülőtér kifutópályáján, majd egy betonfalnak ütközött és lángba borult.
A pilóták úgy négy perccel azt megelőzően, hogy a gép a betonfalnak ütközött, madárbecsapódást és vészhelyzetet jelentettek a toronynak.
Razziát tartott a rendőrség a dél-koreai légiszerencsétlenség helyszínénRepülőgép kontra madarak – Kivédeni nem nagyon lehet, sokkal eredményesebb a megelőzés