Összesen tizenhárom járatot teljesített a vasárnapi, a Muan nemzetközi repülőtéren történt repülőgép-szerencsétlenséget megelőző 48 órában a Jeju Air Boeing 737-800 típusú repülőgépe – írja iparági forrásokra hivatkozva a dél-koreai Jonhap hírügynökség, a hírt elsőként a 24.hu vette észre.
Úgy tudni, a gép ebben az időszakban Muan, Jeju-sziget és a Szöultól nyugatra fekvő Incheon között közlekedett. Azt is megállapították, hogy a repülő nemzetközi célpontokra, köztük Pekingbe, Bangkokba, Kota Kinabaluba, Nagaszakiba és Tajpejbe is utazott.
A gép charterjáratként szolgált csoportos utazásokhoz, ezeket többnyire egy kvangdzsui székhelyű utazási iroda szervezte, ami a karácsonyi szezonra egy ötnapos utazási csomagot kínált Bangkokba.
Iparági megfigyelők aggodalmukat fejezték ki amiatt, a Jeju Air vajon nem terhelte-e túl magát az év végi csúcsszezonban azzal, hogy túl sok charterjáratot ütemezett be.
Átfogó légibiztonsági vizsgálatot rendeltek el a vasárnapi repülőgép-szerencsétlenség miatt Dél-KoreábanMint arról lapunk is beszámolt, vasárnap történt Dél-Korea eddigi legsúlyosabb repülőgép-szerencsétlensége: a Jeju Air egyik Thaiföldről érkező járata leszállás közben letért a kifutópályáról, majd a kerítésfalnak ütközött. A tragédiában 179 ember vesztette életét, mindössze ketten élték túl a balesetet. A gép futóműve landoláskor nem nyílt ki, hason csúszott ki a futópályáról, egy betonfalnak ütközött és kigyulladt. A dél-koreai közlekedési minisztérium illetékesei közölték, a kommunikációs adatok korai értékelése arra utal, hogy a repülőtéri irányítótorony madárrajjal való lehetséges ütközésre figyelmeztette a repülőgépet nem sokkal a leszállás megkezdése előtt. A leszállási engedélyt nem az eredetileg kijelölt területre adták meg a kifutópályán, a pilóta vészjelzést adott le nem sokkal azelőtt, hogy átsiklott volna az ütközőzónán és nekiütközött volna a betonfalnak. Szemtanúk a balesetet megelőző hajtóműtűzről és több detonációról számoltak be. Szakértők viszont többek közt arra hívták fel a figyelmet, a kifutópálya végén nem kellett volna semmilyen „szilárd akadálynak” lennie.
A dél-koreai ideiglenes államfő a tragédia miatt elrendelte az ország teljes légi közlekedési rendszerének a sürgősségi biztonsági vizsgálatát. A közlekedési tárca már korábban bejelentette, hogy az összes Boeing 737-800 típusú, dél-koreai üzemeltetésű gépet át fogják vizsgálni, jelenleg 101 ilyen van az országban.
Hétfőn, nem sokkal a felszállást követően azonosítatlan futómű-probléma miatt visszafordult a Kimphói nemzetközi repülőtérre a Jeju Air egy másik, ugyancsak Boeing 737-800 típusú járata is.
Egy másik Jeju Air-járatnál is futóműproblémát észleltek, a repülőgép inkább visszafordult oda, ahonnan indultMegtalálták a feketedobozt, úgy tűnik, madárrajjal ütközött a tragikus balesetet szenvedő dél-koreai repülőgép179 ember meghalt, amikor landolás közben kicsúszott a futópályáról és betonfalnak ütközött egy dél-koreai repülőgép