Tavaly 3,6 millió percet, vagyis körülbelül 6,9 évet késtek a MÁV járatai, ami a jelenlegi módszertan szerinti számítás 2017-es bevezetése óta immáron a legrosszabb eredmény – derül ki a vasúttársaság szombati közleményéből.
Az adatok szerint 2024-ben a magyar vonatok menetideje 95,5 millió perc volt, ami több mint 181 évnek felel meg. Erre jutott a 3,6 millió percnyi késés, ami a teljes menetidőhöz viszonyítva 3,8 százalékos arány. A MÁV is elismeri, hogy ez elmarad a világjárvány utáni években rögzített számoktól.
„A vármegye- és országbérletek bevezetése, majd a tarifareform hatására azonban 2024-ben már jóval többen és jóval többet utaztak a MÁV-csoporttal, mint korábban, ami nagyobb igénybe vételt jelent az egyre inkább elöregedő pályahálózatnak és járműállománynak is” – írták közleményükben. Hozzátették azt is, a HÉV-ek pontossága 2024-ben 99,6, az autóbuszoké 97,7 százalékos volt.
2023-ban körülbelül hárommillió percet, vagyis öt év nyolc hónapot késtek a MÁV vonatai, ami a jelenlegi módszertan szerinti számítás 2017-es bevezetése óta a legrosszabb eredmény volt. Ebbe csak a 6 percnél hosszabb késéseket számítják bele, vagyis az 5 perc 59 másodperccel később érkező vonat még pontosnak számít. A vasúttársaság legjobb éve az új módszertan szerint a 2020-as volt, a koronavírus-járvány első évében ugyanis „csak” 3,1 esztendőt késtek a járataik.
A 2024-ben a legtöbbet késő vonat kilenc és fél óra alatt ért Budapestről Ausztriába Zürich feléA tavalyi, 3,6 millió percnyi késéssel viszont újabb negatív rekord dőlt meg.
A MÁV közleményében felhívja a figyelmet arra, hogy nyártól pénzvisszatérítés jár majd a 20 percet meghaladó késés után. Megjegyezték, ilyen mértékű késésben az összes vonatunk megközelítőleg 6 százaléka volt érintett tavaly. A MÁV-csoport teljes éves riportja ide kattintva érhető el.