A teljes, 16 év feletti magyar lakosság 19%-a látta a múlt hét végéig a Direkt36 Dinasztia című dokumentumfilmjét - derül ki az Europion gyorsfelméréséből.
Ez az arány összhangban áll a YouTube nézettségi statisztikáival is, ahol az adatfelvétel lezárásakor a megtekintések száma elérte a kétmilliót.
A film iránti érdeklődés az országos átlagnál magasabb volt a férfiak (25%), a 60 év felettiek (30%), a diplomások (39%), a fővárosiak (25%), valamint a Tisza- és más ellenzéki szavazók körében (40%, illetve 35%).
![](/i/16/9/0/1503193.jpg)
A válaszadók relatív többsége (45%) inkább vagy nagyon érdeklődik a dokumentumfilm által feldolgozott téma – a miniszterelnökhöz közel álló üzleti körök meggazdagodása – iránt. A kormánypárti szavazók körében is csaknem azonos arányban voltak az érdeklődők (37%) és azok, akiket a téma kevésbé vagy egyáltalán nem foglalkoztat (40%). A legnagyobb érdeklődést a diplomások körében mérték, közülük közel kétharmad (63%) válaszolta, hogy inkább vagy kiemelten fontosnak tartja a témát.
A gyorsfelmérésben narratíva-tesztet is végeztek. A szóban forgó üzleti körök meggazdagodását problematikusnak tartó álláspontot állították szembe a kormány gyakran hangoztatott narratívájával, amely szerint nemzeti érdek egy erős magyar tőkésosztály kialakulása. Érdekesség, hogy a kormánypárti táborban csak 31% tudott azonosulni a második narratívával, míg a relatív többséget (42%) a középutas vélemény képviselte, vagyis hogy „mindkét álláspontban ugyanannyi igazság van.”
![](/i/16/9/0/1503194.jpg)
A felmérésben arról is kérdezték a válaszadókat, mennyire ismerik a kormányhoz közel állók üzleti tevékenységét. A kétes értékű „ismertségi versenyt” Mészáros Lőrinc nyerte 79%-os aránnyal, mögötte Csányi Sándor (65%) és Tiborcz István (64%) következik. Rajtuk kívül viszonylag magas ismertségnek örvend még Hernádi Zsolt (35%), Garancsi István (33%) és Szijj László (29%).
![](/i/16/9/0/1503195.jpg)