Németh Lászlóné elmondta: a Mahart PassNave 51 százalékos részesedése megvásárolásával az állam egy versenyképes cégben szerzett döntő tulajdonhányadot, és ezzel a dunai személyhajózás további növekedésének nyertese lehet.
A tárcavezető kifejtette: a lépés illeszkedik a 2010-ben megkezdett vagyonpolitikai fordulattal elindult folyamatba, amely az állami vagyon gyarapítását eredményezi.
Márton Péter vezérigazgató mutatta be az MNV Zrt. tulajdonosi joggyakorlása alá került társaságot: "a jelenleg is stabilan és eredményesen működő társaság a 2013-2015. között éves szinten félmilliárd forint feletti mérleg szerinti eredménnyel kalkulál, amely 2017-től várhatóan meghaladja a 600 millió forintot." A 750 millió forintos vételár azt jelenti, hogy szinte ingyen jutott az állam a hajós céghez.
A Mahart PassNave Személyhajózási Kft. 22 hajóból álló flottájával a fővárosi nagyhajók területén 60 százalékos részesedéssel bír. A cég jelenleg éves szinten 110 szállodahajót fogad budapesti és vidéki kikötői hálózatában.
A középtávú üzleti terv szerint a leadott érkezési menetrendek és előrejelzések alapján 12-vel növekedhet a hajók darabszáma a jövő évre. A hajóállomány 2018-ra megközelítheti a 150 darabot.
A 2014-2018 közötti időszakban 15-20 új munkavállaló alkalmazását tervezik. Spányik Gábor, a Mahart PassNave ügyvezető igazgatója a Népszavának elmondta: tavaly 120 fővel 315 millió forint nyereséget értek el. Belföldre a Dunakanyarba, Komáromba, Bajára, Mohácsra és Soltra mentek hajóik, de a 10 felújított szárnyashajójuk Bécsbe, Pozsonyba is közlekedik.
Németh Lászlónétól megtudtuk: nincs kizárva, hogy idén bejelentés várható a Paksi Atomerőmű bővítési pályázatának kiíráséról, és két energiaszolgáltató társaság megvételéről is előrehaladott tárgyalások folynak. A Főgázról és talán a Tigázról lehet szó - vélik szakértők.