A várhatóan rekordösszegre rúgó megállapodás nem csupán a pártutasítás alapján működő mecenatúra világában, hanem a fejlett piacgazdaságban is döbbenetet vált ki.
Florentino Perez, a királyi gárda elnöke a múlt hónapban jelentette be, hogy a legendás előd, Santiago Bernabeu emléke előtt adózó aréna nevét egy főszponzorral egészíthetik ki.
A lehetőség több nagyvállalat érdeklődését felkeltette, ám Garana színre lépése egyértelműsíti, hogy a Microsoft az első számú aspiráns, és már csak napok kérdése, az üzletet mikor véglegesítik a felek?
A hír kisebb felháborodást keltett a Real Madrid-szimpatizánsok körében is. Mémek sokasága látott napvilágot a napokban, amint a madridi létesítményre Windows-feliratot rajzoltak, vagy ahogy az Estadio Santiago Bernabeu felirat áthúzva látható, mellette viszont ott virít a Microsoft név.
„A pénz mindennél fontosabb?” – vetik fel a hagyománytisztelő drukkerek, s teszik ezt azok után teljes joggal, hogy a gárda legkreatívabb játékosától, Mesut Öziltől könnyű szívvel vált meg a klubvezetés a nyáron.
Szükség volt az érte kapott 50 millió euróra, mivel korábban megvették csaknem 100 millióért a Tottenhamtől Gareth Bale-t. A „játékoscsere” szakmai érvekkel magyarázhatatlan, üzletileg aligha...
Mindenesetre arról sem szabad megfeledkezni: a Real Madridot játékosként és vezetőedzőként is szolgáló, de igazán maradandót elnökként alakító Bernabeunak hatalmas szerepe van abban, hogy a labdarúgás ma úgy működik, ahogy.
35 éves regnálása során előszeretettel vásárolta fel a kor legjobbjait, neki köszönhetően bújt a legendás fehér mezbe a magyar Puskás Ferenc, az argentin Di Stefano és Rial vagy a francia Kopa, nem mellékesen pedig közreműködött a Bajnokok Ligája elődjének, a BEK-nek a létrejöttében is.
Mindezek ellenére szomorú, egyszersmind méltatlan lesz, ha neve mellett főszponzor virít. Még akkor is, ha az együttműködés két világvezető márkanév között jön létre.