Kevesebb mint két hetet hagyott az ELMŰ arra egy, a lapunkat megkereső olvasónak arra, hogy az októberi villanyszámla kiegyenlítése után a következő havit is befizesse - az előbbin november 22., az utóbbin december 4. van feltüntetve fizetési határidőként.
"A november 1-jétől esedékes számlák egy részét sajnos pár nappal később tudtuk kiküldeni, amivel a fizetési határidő is elcsúszott" - ismerte el lapunknak a problémát Boros Norbert.
Az ELMŰ szóvivője azzal indokolta a késést, hogy csak az utolsó pillanatban jelent meg a rezsicsökkentésről szóló kormányrendelet, és a módosítások pontos ismeretének hiánya miatt nem akarták kétszer kiküldeni a számlákat.
Ugyanakkor Boros szerint kárt nem okozott a csúszás, mivel az októberi fogyasztásról szóló számla késve érkezett meg, a fogyasztók novemberben gyakorlatilag fizetési haladékot kaptak. A novemberi számlák mindegyikét azonban már időben küldték ki.
Kíváncsiak voltunk, érdemes-e panaszt tenni a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál a késve érkezett csekkek miatt, és az alábbi tájékoztatást kaptuk: a hatályos jogszabály nem tartalmaz olyan rendelkezést, amely előírná, hogy minimum hány napnak kell eltelnie a szolgáltató által kibocsátott számlák fizetési határideje között.
Éves elszámolás esetén a felhasználó havonta egy, egy év alatt összesen tizenegy alkalommal (kivéve új bekapcsolás, felhasználó változás, számlázási mód változása esetén) a részszámla összegének megfelelő részfizetést teljesít.
Az egyetemes szolgáltató köteles a számla felhasználó részére történő eljuttatásáról olyan módon gondoskodni, hogy a számla kiegyenlítésére a felhasználónak vagy a fizetőnek a kézhezvételtől legalább 8 nap rendelkezésére álljon.
Úgy tudjuk, a FŐTÁV-nál is elcsúsztak az októberi számlák, de kérdéseinkre lapzártánkig nem kaptunk választ.