Beírók;felmérés;Deloitte;hitelfelvétel;Szép Péter;biztosítótársaságok;

2013-12-03 06:28:00

Bizalmatlanok a banki ügyfelek

A hitelfelvétellel kapcsolatban alapvetően bizalmatlanok az emberek, és ez a hozzáállás csak kis mértékben javult az utóbbi egy évben - állapította meg a Deloitte 1000 fős mintán végzett felmérése.  A válaszadók közel 78 százaléka egyáltalán nem tartja valószínűnek, hogy hitelt venne fel a közeljövőben - mondta tegnapi sajtótájékoztatóján Szép Péter.

A pénzügyi tanácsadó cég partnere arról beszélt, hogy nagyon hasonló trend figyelhető meg a biztosítótársaságoknál is. A megfelelő hiteltermék kiválasztásakor továbbra is az ár és a kamatok alakulása a legfontosabb az ügyfelek számára, a szolgáltatás széleskörűsége és minősége csak másodrendű.

A hitelfelvételkor fontosabb az ismerősök és a "megbízható személyek" véleménye, mint a bankok reklámja. A pénzintézetekkel szemben ugyanis bizalmatlanok. Világszerte megfigyelhető, hogy van egy-egy trendi bank, ahol érdemes ügyfélnek lenni, kártyájukat használni. Ilyenről Magyarországon viszont nem beszélhetünk. Valamikor "sikk" volt a Citibank hitelkártya-birtokosának lenni - mondta a szakember, de ma már ennek nimbusza is elszállt.

Az elmúlt esztendőben a pénzintézeti kapcsolatokban érdemi elmozdulás nem történt. A helyzet tehát stabil, és az is jó hír, hogy nem romlott a helyzet - legalábbis a felmérés tanúsága szerint. A legtudatosabbnak a 25-34 év között, képzett, magas jövedelmű, aktív internet- és okostelefon használók, a fejlett országokban a valamivel idősebbekről mondható el ugyanez. Az alacsony betéti kamatok nyertesei a befektetési alapok, ahová csak 2013-ban több mint 700 milliárd forintnyi új tőke áramlott - mondta Szép Péter.