A Ferrari egy La Ferrari típusú sportautóba pakolta információk szerint az F1-es motorját, hogy a fioranoi tesztpályáján körözgetve máris adatokhoz jussanak. Természetesen a Renault - többek között a Red Bull motorszállítója - sem hagyta ki eme lehetőséget: a franciák Magny Cours-ban egy Forma-Renault 3.5-ös sorozatban használt autóval teszteltek, amiben a gyár 2014-es motorja dübörgött.
Ám hiába a Renault igyekezete, a Red Bull főhadiszállásán hatalmas az idegesség a szabályváltozások miatt, ugyanis attól tartanak, nem tudják idei fölényüket megtartani az új körülmények között.
"A jövő év minden szempontból egy új korszak kezdete lesz, sajnos. Mi ugyanis sokkal jobban örültünk volna annak, ha a régi szabályok maradnak érvényben! Azt hiszem, nem árulok el nagy titkot azzal, ha bevallom, hogy jelenleg van egy kis izgalom a csapaton belül" - közölte a zsinórban négy egyéni és konstruktőri vb-címet szerző alakulat technikai igazgatója, Adrian Newey, aki az RB9-es minden erősségét megpróbálja átültetni a 2014-es gépbe.
03.16. - Ausztrál Nagydíj, Melbourne
03.30. - Maláj Nagydíj, Szepang
04.06. - Bahreini Nagydíj, Szahír
04.20. - Kínai Nagydíj, Sanghaj
05.11. - Spanyol Nagydíj, Barcelona
05.25. - Monacói nagydíj, Monte-Carlo
06.08. - Kanadai Nagydíj, Montreal
06.22. - Osztrák Nagydíj, Red Bull Ring
07.06. - Brit Nagydíj, Silverstone
07.20. - Német Nagydíj, Hockenheim
07.27. - Magyar Nagydíj, Hungaroring
08.24. - Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
09.07. - Olasz Nagydíj, Monza
09.21. - Szingapúri Nagydíj, Marina Bay
10.05. - Japán Nagydíj, Szuzuka
10.12. - Orosz Nagydíj, Szocsi
11.02. - Brazil Nagydíj, Interlagos
11.09. - Amerikai Nagydíj, Austin
11.23. - Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina
A rengeteg szabályváltoztatás azonban más gondot is felvethet. A Ferrari egykori technikai főnöke szerint az sem elképzelhetetlen, hogy az F1 lassabbá válhat betétsorozatánál, a GP2-nél.
"Mindezek egyszerű számításokkal alátámaszthatóak, és természetesen nem a GP2 gyorsulása, hanem az F1 lassulása miatt.
Mivel az autók nehezebbé válnak, a motorok kisebbek lesznek, a leszorítóerő csökken, a Pirelli pedig a tervek szerint konzervatívabban válogatja majd meg az abroncsokat, ez a félelem reális lehet" - közölte Enrico Scalabroni.