Segítenek a szocialisták a rászorulókon

Publikálás dátuma
2013.12.24. 06:05
Molnár Zsolt és Horváth Csaba az ételosztáson FOTÓ: MSZP/CZIGLÁN TAMÁS
Közmunkások gyakran nélkülöző gyermekeit lepte meg idén karácsonyi ajándékokkal a szocialisták választmánya. A játékokat Sátoraljaújhelyen osztották szét. A Közmunkás Szakszervezet gondoskodott fenyőfáról, volt műsor, sütemény, a gyermekeket pedig busz szállította a Bodrogközből, Hegyközből, és Sárospatakról a zempléni városba. Az ünnepségen 120 ajándék talált gazdára; a játékokat Vécsi István, a szakszervezet elnöke és Gúr Nándor, az MSZP alelnöke adta át. A többi játékot Ricsén osztották ki, a kétezer fős borsodi községben, ahol a szocialista Vécsi a polgármester. 

Sátoraljaújhelyen egyébként majdnem az utcán kellett a rászoruló gyerekek ajándékát átadni, a művelődési központ vezetője ugyanis az ünnepség előtti napon telefonon azt mondta a Közmunkás Szakszervezet elnökének, hogy nekik mégsem adhatják oda a korábban odaígért termet. Végül a város polgármestere megengedte, hogy a kisebbik helyiségben vendégelhessék meg a gyerekeket és a velük érkező szülőket.

Az MSZP karácsony előtt országszerte nyolcvan helyen osztott ételt. A párt budapesti szervezete minden kerületben megvendégelte a rászorulókat. Újbudán Molnár Zsolt, a szocialisták fővárosi elnöke, Horváth Csaba főpolgármester jelölt és több MSZP-s politikus csaknem 1000 adag ételt, majd ruhát osztott. A II. kerületben 200 fenyőfával segítették a kerületben élőket. Volt, ahol hajléktalanoknak mérték a meleg ételt, máshol idős embereknek segítettek.

Az év végéhez közeledve a szocialisták a nélkülözők megajándékozása mellett elkezdték összegyűjteni, mi is történt 2013-ban. Májusban már három éve folyt az Orbán-kormány újjáépítésnek hazudott rablássorozata - emlékeztetett a párt. Nyugdíjvagyon, földek, trafikmutyi, és persze az állami megrendelések - sorolták. Az MSZP szerint az év ötödik hónapjára az egész ország számára világossá vált, hogy az iskolák államosítása nem szakmai célokat szolgált, hanem azt, hogy az oktatáson spóroljanak. Májusban, miközben újabb egymilliárd körüli összeget fordított a kormány saját propagandájára, Varga Mihály újabb megszorító csomagot jelentett be - idézte fel az ellenzéki párt.

A júniusi trafikmutyi a szocialisták szerint visszavonhatatlanul a Fidesz korrupt törvényhozásának jelképe lett: a Medián kutatása szerint az emberek 68 százaléka biztos benne, hogy többnyire a Fideszhez kötődő személyek kaptak trafiknyitási jogot. A hónap második felében újabb megszorításokat jelentett be Varga Mihály: drágább lett a telefonálás és a pénzfelvétel. Ebben a hónapban "már az egész ország tudta, hogy a fideszes földoligarchák és műkörmös haverok zsebelték be a földterületeket a helyi gazdák helyett" - közölte az MSZP.

Július elején megnyitottak "a fideszes trafikmutyi dohányboltjai. Kiderült, hogy Baján egyetlen lakásba 25 céget jegyeztek be, amelyek 90 trafikot irányítanak - a fideszes maffiacsaládok nagy örömére". Az értékelésben arra is emlékeztetnek, hogy ebben a hónapban jelent meg a Világbank jelentése, amely kimutatta: a világ országainak nagy részében emelkedett az egy főre eső jövedelem - kivéve Magyarországot és Dél-Szudánt. Olyan államokkal kerültünk egy csoportba, mint Namíbia, Irak vagy Botswana. "2013 a rombolás éve volt, 2014 a változás éve lesz", mert a kormányváltás után az MSZP hozzákezd az ország újjáépítéséhez - fogalmaztak a szocialisták.

Szerző

Kapcsolódó

MSZP: Fordulat kell!

Fideszes hálóban a TV2?

Publikálás dátuma
2013.12.24. 06:03
Braun Róbert és Szigetvári Viktor a csatorna székháza előtt – az ellenzék tudni szeretné, kik valójában az új tulajdonosok FOTÓ:
Több céget is létrehozott a TV2 felvásárlása érdekében Simon Zsolt vezérigazgató és Yvonne Dederick, a csatorna gazdasági igazgatója - a cégadatok szerint ez az elmúlt két hétben történt. Azt továbbra sem tudni pontosan, hogy milyen érdekcsoport áll a vásárlás mögött, de sokak szerint egyértelmű, hogy a Fidesz közelébe került a cégcsoport. Ennek feltárása a médiahatóság dolga lenne, különösen, hogy a médiapiacot erőteljesen befolyásoló eseményről van szó.

Hivatalosan is bejelentette tegnap a német ProSiebenSat.1 médiavállalat, hogy megvált magyarországi és romániai érdekeltségétől - így lett a TV2-t is üzemeltető MTM-SBS Zrt. új tulajdonosa Simon Zsolt, a csatorna vezérigazgatója, valamint Yvonne Dederick, a csatorna gazdasági igazgatója. Az eladás nem csak a TV2-t, hanem a csatorna teljes portfolióját, vagyis a SuperTV2-t, a FEM3-at és PRO4-et is érintette - valamint a cégcsoport "minden eszközét" - , de az MTM-SBS közlése szerint a tulajdonosváltás után a korábban meghatározott stratégia mentén folytatják tevékenységüket.

Az továbbra sem világos, ki, vagy milyen csoport áll a felvásárlás mögött, Simon Zsolt az Index szombati beszámolója szerint ugyanis maga is elismerte, nincs akkora magántőkéjük, amennyit a csatornacsoport ér. Arról pedig szintén csak becslések szólnak, mekkora lehetett az eladási ár - bár a cég két év alatt, 2010 és 2012 összesen 18 milliárdos veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, tízmilliárdos nagyságrendű lehetett a cégcsoport "ára", miközben szakértők szerint a piaci értéke 20-30 milliárd is lehet. Az viszont biztos, hogy a felvásárlás érdekében meglehetősen összetett céghálót hozott létre Simon Zsolt és Yvonne Dederick - mégpedig az elmúlt két hét során.

A ProSiebenSat.1 közlése szerint az MTM-SBS Zrt. a TV-HU1 Kft-nek és a TV-CEE1 Kft-nek adta el a csatornát: míg az előbbit a cégadatok szerint december 17-én jegyezték be 500 ezer forintos alaptőkével, utóbbit két nappal később, de mindkettőt ugyanarra az V. kerületi címre, a Szabadság tér 7. szám alá. A TV-HU1 Kft. tevékenységei között szerepel a televízióműsor-készítés és szolgáltatás, ám főtevékenységként a holding formában végzett vagyonkezelést jelölték meg, a cég tulajdonosa a CCA-D6D Kft., amelyet viszont ugyancsak december 17-én jegyeztek be, ugyanakkora tőkével, ugyanoda. Ez utóbbi cégnek két másik cég a tulajdonosa, ebből az egyiket pedig december 13-án jegyezték be.

Mindez nem oszlatta el a kételyeket, hogy Magyarország második legerősebb kereskedelmi csatornája Fidesz-közelbe került. Simon Zsolt korábbi hírek szerint arról beszélt munkatársainak, hogy a mögötte álló cég "magyar tulajdonosi háttérrel" rendelkezik, de sajtóhírek szerint a TV2-es dolgozók között is általános értelmezésként terjedt, hogy fideszesekhez kerül a csoport. (Erre amúgy a bejelentés elég szokatlan időpontja is utal - Simon péntek délután egy belső körmailben jelentette be, hogy másnapra értekezletet hív össze az eladás ügyében.) 

Az is biztos, hogy a TV2 vezérigazgatói posztjára 2010. októberében érkezett Simon jó kapcsolatokat ápol a kormánypárttal. A Magyar Narancs 2011 augusztusában írta, hogy a Simon és felesége által közösen tulajdonolt könyvesbolt Budakeszin "hivatalos kopogtatócédula-gyűjtőhelye" volt a Fidesznek a 2010-es választások előtt. Alig egy évvel a választások után a TV2 pedig hírpolitikai tanácsadónak szerződtette a korábbi Hír Tv-s Pindroch Ferencet.

Korábban az is valószínűnek tűnt, hogy az egykor Fellegi Tamás érdekeltségébe, ma már Nyerges Zsolt Fidesz-közeli nagyvállalkozóhoz tartozó Infocenter lehet a befutó. Az Infocenter sokáig tárgyalt az RTL Klub tulajdonosával is, de 2010-ben meghiúsult a felvásárlás. (Arra pedig Orbán Viktor is utalt már, hogy a Fidesznek szüksége van egy nagy kereskedelmi tévére.)

Mindez aggodalomra ad okot az MSZP és az Együtt-PM szövetség szerint: a pártok azt várják, hogy a médiahatóság tárja fel, kik valójában a TV2 új tulajdonosai, és az adóhivatalnak  vagyonosodási vizsgálatot kellene indítani a két új tulajdonosnál, hogy kiderüljön, honnan lett ennyi pénzük. A pártok szerint a médiahatóságnak azért is van meg minden oka a vizsgálatra, mert a médiapiacot erősen befolyásoló lépésről van szó. Ha ez nem lehetséges, akkor a versenyhivatalnak kell eljárnia.

Haraszti Miklós, az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet volt médiafelelőse szerint ha beigazolódik, hogy a TV2 valóban a Fidesz-közeli médiabirodalom része lett, kérdés, beáll-e majd aktív propagandafórumnak, vagy csak annyi politikai szerepe lesz, hogy az MTI hírgyárát lesi. Szerinte annak ellenére, hogy a posztszovjet országokban is akadnak kivételek - mint nálunk az ATV és Klubrádió, úgy Oroszországban az Ekho Moszkvi rádió és a Dozsgy televízió -, a médiumok ezekben az országokban a tulajdonosi háttértől függetlenül is a hatalom kiszolgálóiként működnek.

 

Fideszes hálóban a TV2?

Publikálás dátuma
2013.12.24. 06:03
Braun Róbert és Szigetvári Viktor a csatorna székháza előtt – az ellenzék tudni szeretné, kik valójában az új tulajdonosok FOTÓ:
Több céget is létrehozott a TV2 felvásárlása érdekében Simon Zsolt vezérigazgató és Yvonne Dederick, a csatorna gazdasági igazgatója - a cégadatok szerint ez az elmúlt két hétben történt. Azt továbbra sem tudni pontosan, hogy milyen érdekcsoport áll a vásárlás mögött, de sokak szerint egyértelmű, hogy a Fidesz közelébe került a cégcsoport. Ennek feltárása a médiahatóság dolga lenne, különösen, hogy a médiapiacot erőteljesen befolyásoló eseményről van szó.

Hivatalosan is bejelentette tegnap a német ProSiebenSat.1 médiavállalat, hogy megvált magyarországi és romániai érdekeltségétől - így lett a TV2-t is üzemeltető MTM-SBS Zrt. új tulajdonosa Simon Zsolt, a csatorna vezérigazgatója, valamint Yvonne Dederick, a csatorna gazdasági igazgatója. Az eladás nem csak a TV2-t, hanem a csatorna teljes portfolióját, vagyis a SuperTV2-t, a FEM3-at és PRO4-et is érintette - valamint a cégcsoport "minden eszközét" - , de az MTM-SBS közlése szerint a tulajdonosváltás után a korábban meghatározott stratégia mentén folytatják tevékenységüket.

Az továbbra sem világos, ki, vagy milyen csoport áll a felvásárlás mögött, Simon Zsolt az Index szombati beszámolója szerint ugyanis maga is elismerte, nincs akkora magántőkéjük, amennyit a csatornacsoport ér. Arról pedig szintén csak becslések szólnak, mekkora lehetett az eladási ár - bár a cég két év alatt, 2010 és 2012 összesen 18 milliárdos veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, tízmilliárdos nagyságrendű lehetett a cégcsoport "ára", miközben szakértők szerint a piaci értéke 20-30 milliárd is lehet. Az viszont biztos, hogy a felvásárlás érdekében meglehetősen összetett céghálót hozott létre Simon Zsolt és Yvonne Dederick - mégpedig az elmúlt két hét során.

A ProSiebenSat.1 közlése szerint az MTM-SBS Zrt. a TV-HU1 Kft-nek és a TV-CEE1 Kft-nek adta el a csatornát: míg az előbbit a cégadatok szerint december 17-én jegyezték be 500 ezer forintos alaptőkével, utóbbit két nappal később, de mindkettőt ugyanarra az V. kerületi címre, a Szabadság tér 7. szám alá. A TV-HU1 Kft. tevékenységei között szerepel a televízióműsor-készítés és szolgáltatás, ám főtevékenységként a holding formában végzett vagyonkezelést jelölték meg, a cég tulajdonosa a CCA-D6D Kft., amelyet viszont ugyancsak december 17-én jegyeztek be, ugyanakkora tőkével, ugyanoda. Ez utóbbi cégnek két másik cég a tulajdonosa, ebből az egyiket pedig december 13-án jegyezték be.

Mindez nem oszlatta el a kételyeket, hogy Magyarország második legerősebb kereskedelmi csatornája Fidesz-közelbe került. Simon Zsolt korábbi hírek szerint arról beszélt munkatársainak, hogy a mögötte álló cég "magyar tulajdonosi háttérrel" rendelkezik, de sajtóhírek szerint a TV2-es dolgozók között is általános értelmezésként terjedt, hogy fideszesekhez kerül a csoport. (Erre amúgy a bejelentés elég szokatlan időpontja is utal - Simon péntek délután egy belső körmailben jelentette be, hogy másnapra értekezletet hív össze az eladás ügyében.) 

Az is biztos, hogy a TV2 vezérigazgatói posztjára 2010. októberében érkezett Simon jó kapcsolatokat ápol a kormánypárttal. A Magyar Narancs 2011 augusztusában írta, hogy a Simon és felesége által közösen tulajdonolt könyvesbolt Budakeszin "hivatalos kopogtatócédula-gyűjtőhelye" volt a Fidesznek a 2010-es választások előtt. Alig egy évvel a választások után a TV2 pedig hírpolitikai tanácsadónak szerződtette a korábbi Hír Tv-s Pindroch Ferencet.

Korábban az is valószínűnek tűnt, hogy az egykor Fellegi Tamás érdekeltségébe, ma már Nyerges Zsolt Fidesz-közeli nagyvállalkozóhoz tartozó Infocenter lehet a befutó. Az Infocenter sokáig tárgyalt az RTL Klub tulajdonosával is, de 2010-ben meghiúsult a felvásárlás. (Arra pedig Orbán Viktor is utalt már, hogy a Fidesznek szüksége van egy nagy kereskedelmi tévére.)

Mindez aggodalomra ad okot az MSZP és az Együtt-PM szövetség szerint: a pártok azt várják, hogy a médiahatóság tárja fel, kik valójában a TV2 új tulajdonosai, és az adóhivatalnak  vagyonosodási vizsgálatot kellene indítani a két új tulajdonosnál, hogy kiderüljön, honnan lett ennyi pénzük. A pártok szerint a médiahatóságnak azért is van meg minden oka a vizsgálatra, mert a médiapiacot erősen befolyásoló lépésről van szó. Ha ez nem lehetséges, akkor a versenyhivatalnak kell eljárnia.

Haraszti Miklós, az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet volt médiafelelőse szerint ha beigazolódik, hogy a TV2 valóban a Fidesz-közeli médiabirodalom része lett, kérdés, beáll-e majd aktív propagandafórumnak, vagy csak annyi politikai szerepe lesz, hogy az MTI hírgyárát lesi. Szerinte annak ellenére, hogy a posztszovjet országokban is akadnak kivételek - mint nálunk az ATV és Klubrádió, úgy Oroszországban az Ekho Moszkvi rádió és a Dozsgy televízió -, a médiumok ezekben az országokban a tulajdonosi háttértől függetlenül is a hatalom kiszolgálóiként működnek.