Publicisztika;Forma-1;Red Bull;Ecclestone;

2014-02-01 06:55:00

Ecclestone őrjöng, a Red Bull válságban

Úgy tűnik, azoknak lesz igaza a 2014-es Formula 1-es világbajnoksággal kapcsolatban, akik már tavaly azt mondták: a rengeteg szabálymódosítás megöli a sportágat. Nos, ha meg nem is öli, az az idei első kollektív teszten kiderült, valami nagyon nem stimmel. Jerezben négy nap alatt több hiba jött elő, mint tavalyi egész évben.

Mindezek után az F1 korlátlan ura, Bernie Ecclestone azt mondta: a történtek után komédiává vált a teszt. Ezt arra értette, hogy a versenyek egyik csábereje, a motorok hangja szinte suttogóvá lett a tavalyihoz képest, a V6-os turbófeltöltős erőforrások gyengébbek, így az autók lassabbak, ráadásul az újítások miatt mindössze egyetlenegy versenyző (!), Nico Rosberg volt arra képes a négy nap alatt, hogy végrehajtson egy nagydíj szimulációt.

"Az FIA ragaszkodott ezekhez a motorokhoz és az új szabályokhoz. Mi ennek az eredménye? Nos, az emberek hiába vágynak zajos motorokra, vagy valami különlegesre, amitől a Forma-1 az autóversenyzés csúcsa, mert a motorjaink csendesek, a pályán pedig senki sem köröz, mert annyi a technikai hiba" - őrjöngött Ecclestone.

A brit milliárdos kijelentette, ha mindenképpen spórolni akarnak, akkor azt ott tegyék, ahova a szurkolók úgysem jutnak el.
"Ne építsenek hatalmas motorhome-kat, és ne utazzanak mindenhova rengeteg kamionnal" - dörögte Ecclestone.
Mindenesetre azért akad egy-két csapat, amely ráérzett az új szabályokra.

Az eddigiek alapján egyértelműen előnyben van például a McLaren az új, hátsó felfüggesztése által, ami jókora vitákat generált. A csapat szárnyprofilokkal ellátott hátsó lengőkarokat alkotott, ezek elsősorban a diffúzor hatékonyságán javíthatnak. Míg mellettük a Mercedes és a Williams - érdekes valamennyi Mercedes-motorral megy - egészen kiváló időkre volt képes.

Ezzel szemben az egyéniben és a konstruktőrök között zsinórban négyszeres világbajnok Red Bull mindössze 21 mért kört tudott megtenni a négy nap során, és mind Sebastian Vettel, mind pedig Danielle Ricciardo a tervezettnél jóval korábban pakolhatott össze. Vannak olyanok, akik a Renault erőforrásaiban látják a hibát - valamennyi francia motorral menő csapat szenvedett -, míg mások Adrian Newey nagyon merész koncepcióját okolják a kudarcokért.

"Nehéz teszten vagyunk túl. Számos problémánk volt a Renault-val, mint ahogy a kasztni hűtése is gondot okozott, ami hatással volt a programunkra. A kevés kilométer ellenére viszont sikerült kiderítenünk, hogy ezeket a problémákat meg tudjuk oldani a következő, bahreini tesztre" - mondta Christian Horner csapatfőnök.

Felipe Massa a Williams színeiben bizonyult a tegnapi nap leggyorsabb pilótájának. Ugyan ez csak az első teszt volt, ám abban mindenki biztos lehet, hogy a brazil lelkének kifejezetten jót tett, hogy mindkét napon mögötte végzett volt csapattársa, Fernando Alonso…