MÁV;áramütés;

- Már megvan a felelős

Áramütést kapott  a váci vonatállomáson az a szerelő, aki szerda hajnalban a felsővezetéket javítva vesztette életét - a MÁV nem kommentálja állítását, miszerint bizonyosan emberi mulasztás történt, ami viszont nem a munkás hibája volt. A hírek szerint az vezetett a tragédiához, hogy az előre meghatározottnál korábban kapcsolták vissza a 25 ezer voltos feszültséget. 

Vélhetően már megvan a felelőse a váci vasútállomáson szerda hajnalban történt munkabalesetnek, melyben egy szerelő tragikus körülmények között vesztette életét. A MÁV hivatalos közlése szerint Dunakeszi és Vác között, 4 óra 8 perckor a felsővezetékek átépítési munkálatai közben érte baleset a munkát kivitelező Országos Villamostávvezeték (OVIT) Zrt. egyik munkását - a tartós feszültségkimaradás miatt álltak a vonatok, ami később jelentős, 50 perces késéseket okozott a Budapest-Vác-Szob vonalon -, és a baleset "emberi mulasztásra, figyelmetlenségre és a biztonságot érintő rendszabályok megsértésére" vezethető vissza.

Azt már nem közölték, milyen körülmények utalnak erre, és esetleg a MÁV egy dolgozója, vagy maga a munkás lett volna figyelmetlen. Ez utóbbi már nem is merülhetett fel, miután kiszivárgott: az vezethetett a tragédiához, hogy az előre meghatározottnál korábban kapcsolták vissza a 25 ezer voltos feszültséget. "A jelenleg rendelkezésre álló információk szerint a történtek miatt sem a balesetet szenvedett munkavállalót, sem az OVIT Zrt.-t felelősség nem terheli" - közölte érdeklődésünkre az OVIT. Bár elsőként a MÁV-ot kerestük meg, késő délután sem mondtak többet, mint amennyit a reggeli órákban. Mint indokolták, a hatósági vizsgálat tart, így az sem tudható, milyen szankció sújthatja a súlyos mulasztót.
Azt már az OVIT-tól tudtuk meg, hogy az illetékes munkavédelmi felügyelőség is vizsgálódik, valamint a váci rendőrkapitányság közigazgatási hatósági eljárást folytat.

Vizsgálódik a munkavédelmi felügyelőség
A váci rendőrkapitányság közigazgatási hatósági eljárást folytat
A felelősség nem a kivitelezőt és nem a balesetet szenvedett munkást terheli

Az érintett vasútvonal nem mentes a vészhelyzetektől, lényegében azóta, hogy tavaly augusztusban megkezdték a váci állomás teljes átalakítását. Kiszámíthatatlanná vált a vonatközlekedés, a szerelvények csak egy vágányon közlekedtek, több helyen pótlóbuszokat állítottak be, többször leszakadt a felsővezeték vagy elromlott a biztosítóberendezés. Decemberben Vác és Verőce között 300 méterre állt meg egymással szemben két, azonos vágányon haladó szerelvény, az Avala nemzetközi gyorsvonat és a Szobra tartó személyvonat - három hónappal korábban ugyancsak majdnem egymásba rohant két vonat Kelenföld és Háros között, száz méter választotta el őket.

A MÁV vizsgálata még tart mindkét ügyben, erre vonatkozó válaszukat még várjuk. Míg szeptemberben a biztosítóberendezés meghibásodása miatt kényszerültek egy vágányra a szerelvények, a decemberi eset után a MÁV azt közölte, nem egyetlen ok áll az eset mögött. A Vácot elhagyó személyvonatnak a rendelkezés szerint a jobboldali vágányon kellett volna haladnia, de valószínűleg rosszul állították át a váltót, emiatt pedig a baloldali vágányra került.