.Biztos, hogy megéri?
Jelenleg egy havi BKK bérlet ára 9500 forint, egy húsz munkanapos P+R bérlet (a BKK által üzemeltetett fizetős parkoló esetében) 5600 forint. A személygépkocsi egyéb költségei mellett tehát a budapesti közösségi közlekedés használatára legalább havi 15 100 forintot kellene fizetnie annak, aki hajlandó letenni a kocsiját. Kérdés, hogy az üzemanyag-használat csökkenésével mennyivel kerülne így kevesebbe a közlekedés.
A dugódíj esetleges bevezetése szintén a P+R parkolók gyakoribb használatára ösztönözheti az autósokat: legutóbbi információk szerint a havi költsége - "dugó-bérlettel" - 10 000 forintba fog kerülni, a pontos összeg azonban még kidolgozás alatt van.
A díjat legkorábban 2016-ban vezethetik be - feltéve, ha addig elkészülnek az ígért fejlesztések (például P+R parkolók építését, a közösségi közlekedés minőségi alternatívává fejlesztését). A díj összegét a tervek szerint "összhangba hozzák majd más BKK bérletek árával", ami azt jelentheti, úgy kalkulálnak, hogy az autósoknak a dugódíj kifizetésével ne érje meg behajtani a belvárosba.
Folytatódik a vasútvonalak mellett a P+R parkolók építése
Hamarosan elkezdődik öt vasútvonal mellett 1801 P+R autóparkoló, 790 kerékpártároló és 20 buszmegálló építése - mondta Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője. A kivitelezést közbeszerzésen nyerte el a Strabag, nettó 1,8 milliárd forintos ajánlati árral.
A parkolók a győri, a hatvani, a kecskeméti, a szolnoki és a váci vasútvonalak mellett épülnek. A beruházás 2015 nyaráig befejeződik, de a második félévben újabb 570 gépkocsi befogadására alkalmas parkolókat épít a tervek szerint a NIF.
A 2009-ben indult fejlesztések kereteiben eddig 6 ezer P+R parkoló épült, és az idén kezdődő uniós költségvetési időszakban felújításra kerülő öt vasúti vonal - a veresegyházi, a Biatorbágy-Tata közötti, a pusztaszabolcsi, a kőbánya-kispesti és a szolnoki - mellett folytatják építésüket.
Az eddig megépült és a később épülő parkolók is kamerával védettek, alapvető funkciójuk az, hogy az elővárosi vonalakon a közösségi közlekedésre tereljék a személyforgalmat. (MTI)