Tarlós István közlése szerint azoknak a dolgozóknak a helyzetét, akiknek a "karbantartói kapacitás szűkülése kapcsán" veszélybe kerülne az állása, a BKV vezetése átképzéssel, átirányítással igyekszik majd megoldani. A szerződés szerint a Volánbusznak módjában áll először önkéntes jelentkezőket fogadnia a BKV-tól. Ha a Volánbusz nem tud "átcsábítani" 320 embert, akkor a szerződés szerint a hiányzó járművezetői létszámot munkáltatói jogutódlás keretében veszik át - mondta Tarlós István, megjegyezve: a munkáltatói jogutódlás változatlan bérezést és foglalkoztatási körülményeket jelent.
"Olyan (...) egyszerűen nem fordulhat elő, hogy a BKV-nak járművezetőket kell elbocsátani, mert a Volánbusz nem foglalkoztatná őket" - fogalmazott a főpolgármester. Közölte azt is: ha nem egyénenként, hanem csoportban kell átvenni a járművezetőket, akkor a BKV-nál létrehoznak egy úgynevezett agglomerációs forgalmi csoportot, amelynek keretében az egész egységet hivatalból veszi át a Volánbusz. Tarlós István emlékeztetett, a kormány 2013 elején úgy döntött, hogy átalakítja az agglomerációs buszközlekedés rendjét.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat korábbi megállapodásának értelmében idén tavasztól a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megrendelése alapján a Volánbusz üzemeltet több budapesti agglomerációs járatot. A szerződést február 27-én a BKK vezérigazgatója, Vitézy Dávid és a Volánbusz vezetője, Dévényi Gergely írta alá. Ennek alapján a Volánbusz nyolc éven át üzemeltet új buszokat az agglomerációs vonalakon. Tarlós István közölte, az új rendszerben a járatok szakmai, megrendelői felügyeletét továbbra is a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) látja el, az üzemeltetést az új buszokkal a Volán veszi át április és június vége között több ütemben.
A fővárosnak és a BKK-nak a leghatározottabb elvárása volt, hogy a szolgáltatóváltás következtében a járművezetőket továbbfoglalkoztatják. A szerződés ezt a kötelezettséget egyértelműen tartalmazza - hangsúlyozta Tarlós István, majd kijelentette: az ügyben teljesen alaptalan pánikkeltés folyt. Elmondta azt is, hogy az agglomerációs járatokon továbbra is érvényesek lesznek a budapesti szakaszaikon a fővárosi jegyek és bérletek, és nem változik a díjszabás. A buszok kék színűek lesznek, járatszámuk, menetrendjük illeszkedik a budapesti rendszerbe, és a FUTÁR utastájékoztató ezeken a járatokon is működik majd. Szavai szerint "az első forgalomba állítás" április elsején a Pécelt, Rákoscsabát és Rákoskeresztúrt érintő 169E jelzésű járaton lesz.
A buszok több mint kilencven százaléka április 6. után több ütemben áll majd forgalomba - közölte Tarlós István. Megjegyezte, a 2006 és 2010 közötti önkormányzati ciklusban nem vettek új buszokat a főváros számára, a jelenlegi ciklusban viszont Budapesten és az agglomerációban 285 új busz áll forgalomba. A BKK megrendelése alapján 2014 tavaszától 135 vadonatúj autóbusz áll forgalomba Budapest és egyes környező települések - Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Remeteszőlős, Solymár, Szigetszentmiklós, Törökbálint - között.