Bulvár;divat;Egyesült Államok;farmer;

2014-04-15 07:40:00

Már nem menő a farmer Amerikában

Soha nem hittük volna, hogy ez bekövetkezik: az amerikai fiatalok körében már nem tartozik a tíz legkedveltebb öltözék közé a farmer.

Mint az a Piper Jaffrey amerikai pénzügyi elemző cég piackutatásából kiderült, az elmúlt hat hónapban a farmer kikerült az öltözködési Top 10-ből, inkább a sportos fazon számít menőnek. Ezt igazolja az is, hogy a márkák közül a Nike végzett az első helyen. Most már nemcsak az edzőteremben, vagy sporteseményekhez öltenek könnyű, rugalmas cuccot.

Úgy látszik, elegük lett az Egyesült Államok történelmét átívelő kemény, ám annál tartósabb nadrágból, amelyet az aranyásóktól a nagy amerikai ipari forradalom munkásaiig, a hobóktól a rockerekig mindenki viselt. Filmsztárok feszítettek benne, férfiak és nők egyaránt, John Wayne és James Dean, Marilyn Monroe és Jane Fonda, de Jimmy Carter a Fehér Házba is bevitte. A társadalmi egyenlőség jelképe is lett szerte a világon. Manapság pedig már a világsztárok is sportosra veszik a figurát.

A legenda túlélte eredeti funkcióját, és bár fennmaradtak a klasszikus márkák, a Levi’s és a Wrangler, ők legfeljebb az olcsó tömegigényeket szolgálták ki az utóbbi időben. Néhány neves divattervező, mint például John Varvatos és Elie Tahari már luxustermékké varázsolta, természetesen csillagászati áron.

A divat azonban már számtalanszor bebizonyította, hogy körforgás alapon működik. Anyáink tudnának mesélni arról, hogy hányszor tért már vissza ifjú koruk kedvenc ruhája, frizurája. Kizárt, hogy éppen a farmer lenne a kivétel, amelytől örökre el kellene búcsúznunk.