Bulvár;autó;Nissan;

2014-04-23 16:06:00

Forradalmi furgon

A Nissan eltökélt célja, hogy továbbra is vezető helyet töltsön be az elektromos járművek kategóriájában; ezen célkitűzés szellemében mutatta be a Nissan e-NV200 modellt, amely példátlanul kifinomult működést kínál a zéró-emissziós technológia és rendkívül kedvező üzemeltetési költségek mellett a kompakt haszongépjárművek kategóriájában.

A többszörös díjnyertes járművek (a tavalyi évben az Év Autója címet elnyert Nissan LEAF és az Év Haszongépjárműve címmel jutalmazott NV200) legjobb tulajdonságait ötvöző e-NV200 készen áll a kishaszongépjármű-piac meghódítására. Az e-NV200 nagy teljesítményű, tisztán elektromos hajtáslánca (amely a sikeres Nissan LEAF-ben is alkalmazott hajtásláncon alapul) a kategória legnagyobb rakterét kínáló NV200 karosszériájával párosítva egy sokoldalú, személy- és áruszállításra egyaránt tökéletesen alkalmas járművet eredményez, káros kipufogógázok és zaj kibocsátása nélkül.

Az értékesítések júniusi kezdetekor az e-NV200 kisteherautó vagy ötszemélyes személyszállító változatban és Combi, vagy a nagyobb luxust kedvelők számára Evalia kivitelben lesz kapható. Bár az e-NV200 fő célcsoportjai a vállalkozások, a modell a nagyobb családok számára is vonzó alternatíva lehet. Az e-NV200 teherbírása és rakterének befogadóképessége megegyezik az NV200 hasonló értékeivel, hatótávolsága (170 km) pedig nagyobb, mint az ilyen kategóriájú haszongépjárművekkel rendelkező flották több mint fele által naponta megtett átlagos távolság.

Az akkumulátor 16 amperes, egyfázisú háztartási árammal (3,3 kW teljesítménnyel) egyetlen éjszaka alatt feltölthető, és a töltési idő 6,6 kW / 32 amper esetén négy órára csökken. Egy külön erre a célra szolgáló, CHAdeMO DC 50 kW-os gyorstöltővel a teljesen lemerült akkumulátor mindössze 30 perc alatt 80%-osra feltölthető; részlegesen feltöltött akkumulátor esetén pedig ez az idő még rövidebb.

Bár az e-NV200 már kipróbált alapokra épül, az új modell egy komplett műszaki fejlesztési program eredménye, melynek során a mérnökök szinte a nulláról kezdték az autó fejlesztését. Az új kihívásoknak megfelelően a hajtásláncot több lényeges ponton átdolgozták, valamint a jármű karosszériáját is módosították annak érdekében, hogy a tulajdonosoknak ne kelljen lemondaniuk az NV200 tágas rakteréről. A kishaszongépjármű változat 4,2 m3-es raktérrel rendelkezik, és két EUR raklap is elfér benne, míg a mindkét oldalon lévő tolóajtók és a szélesre nyíló hátsó ajtók egyszerű be- és kirakodást biztosítanak.