felmérés;Erste Bank;pénzügyek;UniCredit bank;bankfiók;mobilbank;

2014-05-05 07:20:00

Hódít az e-bankolás

Magyarországon az ügyfelek 60 százaléka még mindig a bankfiókban intézi a pénzügyeit. Az elektronikus csatornák azonban lassan átveszik a vezető szerepet a bankolásban. A bankfiók helyett már inkább az internetbank, a mobilbank és az okostelefonra letölthető alkalmazás élvez előnyt a mindennapi bankügyek során.

Az Erste Bank hat régiós országot, köztük Magyarországot is érintő felméréséből kiderül, hogy idehaza a 30 év alattiak több mint fele használja az elektronikus csatornákat - adta hírül a bankmonitor.hu. -, a 30-59 éves korosztálynál 41 százalék nem a bankfiókra szavaz, míg a 60 év felettieknél ez az arány mindössze 11 százalék.

A felmérés szerint a technikai újdonságokra fogékonyabb férfiak között magasabb az elektronikus csatornát használóak aránya (33 százalék) szemben a személyes kapcsolatokban inkább bízó nőkkel (23 százalék). 

Nemzetközi színtéren sincs szégyenkezni valónk: a résztvevő hat régiós ország közül a második legmagasabb a kizárólag elektronikus csatornát használók aránya hazánkban. A prímet Csehország és Szlovákia viszi a maga 16-16 százalékával.

Az elektronikus csatornák legdinamikusabban bővülő ága az okostelefonra letölthető mobil alkalmazásoké. Jelenleg ez a csatorna a felmérésben részt vevő országok közül Romániában a legnépszerűbb, ahol az ügyfelek 16 százaléka használja ezt a megoldást, míg a többi országban 3-13 százalékos az arány.

Az okostelefonnal való bankolás fejlődése az egyik legizgalmasabb terület. Már több okostelefont adnak el, mint normál mobiltelefont, és egyre inkább az életünk részévé vált. 

Bankkártya limitmódosítás, sürgős átutalás, de még egy devizautalás sem okozhat problémát a bankok mobil alkalmazásainak köszönhetően. A klasszikus funkciókon túl, még bankszámlaszám nélkül is utalhatunk, ha tudjuk a fogadó fél telefonszámát. 

A vizsgált 15 bank közül kilenc választotta a letölthető alkalmazást, négy döntött a mobilböngészőre optimalizált változat mellett és kettő semmilyen mobil eszközre optimalizált megoldást nem kínál ügyfelei részére.

Több fajta banki ügyet intézhetünk ezek segítségével. Számlainformációk (egyenleg, számlamozgások) lekérdezésére, eseti átutalásokra majdnem minden bank felülete alkalmas. Sőt a K & H, a Sberbank, valamint az UniCredit alkalmazásán keresztül akár devizát is utalhatunk.

Hasznos funkció több banknál, hogy szükség esetén akár lekötött betéteinkhez is hozzáférhetünk, vagy az alkalmazás segítségével a környéken bankautomatát, esetleg bankfiókot kereshetünk. A legújabb innováció az Erste Bank nevéhez köthető, de hasonló megoldáson dolgozik az AXA is.

Arról van szó, hogy az új funkció révén telefonunk névjegyzékében szereplő partnereknek küldhetünk pénzt akár közös, vagy eltérő a számlavezető bankunk. Az OTP, valamint az Erste alkalmazásán keresztül csekkbefizetésnél mindössze annyi a teendőnk, hogy az adatokat mobileszközünk kamerájával rögzítjük, és máris fizethetünk.