A kormány tavaly már tervezte a hazai médiapiac megadóztatását, de erről a tervéről átmenetileg lemondott. A Fidesz-KDNP képviselői tervezet szerint az adóalap fél milliárd forintot meg nem haladó része után nem kell a cégeknek reklámadót fizetniük. 5 milliárd forintig 1 százalékot, az adóalap 5 milliárd forintot meghaladó, de 10 milliárd forintot meg nem haladó része után 10 százalékot, 10 milliárd forintot meghaladó, de 15 milliárd forint alatt 20 százalékot, 15 és 20 milliárd között 30 százalékot, míg 20 milliárd forintot meghaladó rész után 40 százalékot kell adózniuk a médiavállalatoknak.
A reklámadó elsősorban a hazai kereskedelmi televíziókat érintené, emellett a tervezet külön kitér azokra a szolgáltatókra is, amelyek Magyarországon nem telepedtek meg, de napi műsoridejük legalább felében magyar nyelvű médiatartalmat tesznek elérhetővé a hazai piacon. Reklámadóval sújtanák – az egyébként is nehéz helyzetben lévő – nyomtatott napi- és hetilapokat, valamint az internetes portálokat, szabadtéri reklámhordozókat és járműreklámokat is.
A kormány az igazságosabb közteherviselés jegyében akarja kivetni az új terhet a „jelentős nyereséget termelő” médiaszektorra.