A tárcavezető kifejtette, hogy az integrációnak köszönhetően a személyszállítási közszolgáltatások hatékonysága érezhetően nőtt, a MÁV adósságállománya jelentősen csökkent. A kormány célja az elkövetkezendő években továbbra is az, hogy az állami forrásokat még hatékonyabban hasznosító, felelősen gazdálkodó, "ütőképes" szervezetet építsen tovább - ismertette Seszták Miklós, hozzátéve, hogy ennek a törekvésnek mostanra is számos kézzelfogható eredménye van, hiszen évről évre egyre többen választják utazásukhoz a vasutat.
A miniszter szerint ezt a tendenciát tovább kell erősíteni, a másik kihívást pedig a vasúti pályák és a járműpark korszerűsítése jelenti. A kormány számára az egyik legfontosabb feladat a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítése, amely reményei szerint még ebben a ciklusban megvalósul - jelezte.
Feltűnően lassan halad az esztergomi vasútvonal Budapest és Pilisvörösvár közti szakaszának munkálataival az A-Híd Zrt. konzorciuma, így akár a 14 kilométeres vonalszakasz decemberi forgalomba helyezése is veszélybe kerülhet - írta a Népszabadság. A lap úgy tudja: a vonatra várókkal már lenyeletett kilenc hónapos késés után lehetséges, hogy a MÁV szerelvényei csak 2015 tavaszán térhetnek vissza a 25,4 milliárd forintból épülő sínpályára.