A Fiatal Írók Szövetsége (FISZ) és a PlotPoint kampányának alapjául 11 rövidfilm szolgál, amelyekben - a szociális munkástól a zenészig - olyan emberek szólalnak meg, akiknek van véleményük a témában és merik is azt vállalni - mondta el Csepregi János projektvezető csütörtökön, a társadalmi célú kampányt elindító budapesti sajtótájékoztatón.
A kampány célja, hogy a rövidfilmek hatására minél több 14-26 év közötti fiatal fogalmazza meg saját gondolatait, véleményét a holokausztról. A szervezők a mikozodhozza.hu honlapra feltöltött 2-3 perces videókat - amelyek akár telefonnal is készülhetnek - az év végéig várják.
A FISZ a kampánnyal azt szeretné elérni, hogy a sokszor ismételt, erejét vesztett szavak helyett személyes, valódi gondolkozás kezdődjön a holokausztról.
"A holokausztról megtörténte után 70 évvel később is beszélni kell" - hangsúlyozta Csepregi János, hozzátéve, hogy szükség van a holokauszt feldolgozására, mert e nélkül nehezen képzelhető el, hogy a generációk tovább tudnak lépni és érdemben képesek kezelni a traumát.
A kampány alapgondolata, hogy a holokauszt nem zsidó belügy, ahogy sokan hajlamosak sztereotip módon hozzáállni Magyarországon - fogalmazott Kollár Árpád költő, a FISZ elnöke. Mint mondta, éppen ezért egy szikár kérdést - Mi közöd hozzá? - intéznek az emberekhez. Ezzel szeretnék megkapirgálni a felszínt, felkavarni az állóvizet, ezért szólal meg a filmekben sokféle ember, főleg fiatalok - fűzte hozzá.
A civil kezdeményezés elsősorban azokat a fiatalokat akarja megszólítani, akik még nem tudják, hogyan viszonyuljanak a 70 évvel ezelőtti eseményekhez.
A témában folytatott párbeszéd szükségességéről szombaton felolvasásokkal és filmvetítéssel egybekötött beszélgetést rendeznek a budapesti Művelődési Szintben (MÜSZI).