google;2014;kíváncsiság;

2014-12-20 06:48:00

Közelkép - Mire voltunk kíváncsiak 2014-ben?

A Google közzétette a vizsgálatát arról, hogy mire kerestünk rá legtöbbször Magyarországon. Óriási meglepetések nem születtek, legfeljebb néhány néven lepődhetünk meg.

Azt eddig is tudtuk, hogy a – félig-meddig – nyilvános nyilvánosház, a Való Világ idén a legkeresettebb produkció volt a Google listáján is. Második helyen találjuk az idei Foci Világbajnokságot, hiszen – főleg a férfi nézők – tudni szerették volna az eredményeket, és persze látni a gólokat, amelyeket élő adásban nem követhettek. A harmadik helyezés jelzi, hogy a közvélekedésekkel ellentétben, a politika is érdekli a lakosságot: ezt a helyet ugyanis a választások adatainak közlése foglalta el. A negyedik hely a balesetet szenvedett Sumacher állapota iránt érdeklődőké volt. Az ötödik helyezett Conchita Wurstról vélhetően sokan szerették volna tudni, látni, hogy néz ki talpig férfiként.

Ezzel szemben a hatodik helyezést valószínűleg éppen női bájainak is köszönheti Aleska Diamond, az egykori pornós, aki azt is vállalta, hogy kipróbálja magát az afrikai dzsungelben. A sorban a hetedik az idei Eurovíziós dalfesztivál. Az érdeklődés azt is bizonyítja, hogy még mindig nem elegendő a majd minden csatornán futó énekes, zenés versenyek sora. A nyolcadik lett nálunk – a Google világösszesítést is készített, ott az első lett -, Robin Williams, a nagyszerű színész, aki öngyilkossággal vetett véget életének. Meglepő módon a reklámok hatásosságát bizonyítani látszó 9. helyezése az Iphone6-nak van, a tízedik pedig egy új játéké a 2048-é. Érdekes a tematikusan bontott népszerűségi sorrend is.

A személyek között, Aleska Diamond után, itt találják Bajor Imrét, de a negyedik helyen Győzikét is. A színházak közül a Madách vezet, őt a Nemzeti és a Centrál színház követi. Természetesen nem a Google keresések száma az egyetlen lehetséges mérce a közvélemény érdeklődésének bemutatására, de azért ezek a listák is sok mindenről árulkodnak.