Kézi-vb: nagy fogásban bíznak a németek

Bár Németországban nagyon féltették a katari férfi kézilabda világbajnokság előtt a fiatalokra épülő német válogatottat, az előzetes aggodalmak végül megalapozatlanok voltak. Olyannyira, hogy az izlandi Dagur Sigurdsson szövetségi kapitány által irányított válogatott eddig a vb egyik meglepetéscsapata, hiszen a D csoportban három mérkőzés után öt ponttal áll az élen két győzelemmel és egy döntetlennel.

A skandináv tréner azonban egyelőre nincs elájulva a produkciótól, jól tudja, hosszú és göröngyös út áll még a csapat előtt. A szintén izlandi szakvezető, Gudmundur Gudmundsson-fémjelezte dánok elleni keddi döntetlennel mindenesetre a németek lényegében biztosították helyüket a nyolcaddöntőben, s Sigurdsson szerint már teljesen reális célkitűzés a csoportelsőség megszerzése.

Bár Németországban némi kétkedéssel tekintettek a világbajnokság elébe, a kézilabda szövetség elnöke, Bob Hanning a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak elmondta: a közösségi oldalakon már hárommillióan érdeklődtek az együttes iránt.

Mi a siker titka? Egyértelmű. A horgászás – mondta Sigurdsson, aki Katarban - nagy sajnálatára - nem hódolhat kedvenc időtöltésének.

Eredmények
Chile-Fehéroroszország 23-34
Irán-Ausztria 26-38
Szlovénia-Brazília 35-32
Bosznia-Hercegovina-Tunézia 24-27
Katar-Spanyolország 25-28
Macedónia-Horvátország 26-29
A mai program:
Lengyelország-Szaúd-Arábia (17 óra)Németország-Argentína (17)Svédország-Egyiptom (17, Tv: Sport2)Algéria-Franciaország (19)Izland-Csehország (19)Oroszország-Dánia (19, Tv: Sport2)

Szerző
Frissítve: 2015.01.21. 21:36

Orbánék meghátráltak - Mégsem lesz fizetős a ferihegyi út

Publikálás dátuma
2015.01.21. 22:16
FOTÓ: Vajda József/Népszava
Visszaállítja a kormány az ingyenességet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető gyorsforgalmi úton - írja a Nol.hu.

Mégis ingyenes a gyorsforgalmi út

A Népszabadság információi szerint mégsem kell majd útdíjat fizetni azoknak, akik a 4-es főúton a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre igyekeznek. Mi több, a hírek szerint lehetséges az is, akik igazolni tudják, hogy pusztán ennek a rövid szakasznak a használata miatt váltották meg a Pest megyére érvényes matricát, kérhetik az ötezer forintos díj megtérítését is.

Egyet a kettő helyett

A szerdai kormányülés egyik résztvevője úgy tájékoztatta a lapot, hogy a kabinet visszakozott egy másik ponton is, eszerint a megyei útdíjmatricák a szomszédos megye első lehajtójáig lesznek érvényesek, így például a Duna-hidakra elég lesz egy megyei matrica a mostani kettő helyett.

Hende Csaba nyert is, meg nem is

Hende Csabának, a honvédelmi tárca vezetőjének kezdeményezését, hogy ne kelljen útdíjat fizetni a M86-os Szombathely és Szeleste közötti szakaszán, a kormány úgy támogatta, hogy legyen ingyenes ezen szakasz használata, amíg el nem éri az autópályát - írja a nol.hu.

Útlezárásokkal tiltakozik az MSZP

Korábban írtuk, hogy Tóbiás József elmondta, azt a bejelentést várták a kormánytól, amelyben elismeri: rossz vicc volt az útdíj bevezetése az eddig nem fizetős autópálya-, autóútszakaszokra. Hangsúlyozta, az MSZP fenntartja korábbi álláspontját és követeli, hogy a kormány vonja vissza a társdalommal és az önkormányzatokkal sem egyeztetett, szakmailag végiggondolatlan útdíjat. Mint mondta, jövő hét pénteken azért tartanak demonstrációt, mert úgy látják, segíteni kell meghozni a kormány döntését. Emlékeztetett arra, hogy a miniszterelnök korábban azt mondta, mindenki elmondhatja a véleményét az útdíjról. Hozzátette: inkább arra van szükség, hogy a kormány felszámolja korrupt rendszerét.

Megkésett egyeztetések az útdíj átalakításáról
Korábban írtuk, hogy Kovács Kázmér ügyvéd, a MAK Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke a Népszavának elmondta, a megyei matricák bevezetésével igen, az autópályák bevezető szakaszainak, illetve a települési elkerülő útszakaszok díjasításával viszont nem értenek egyet, s ezért azok visszavonását javasolják. Azt is hangsúlyoztam, hogy ezt nem kívánjuk azzal gyengíteni, hogy a részleteken alkudozzunk, az útdíj kiterjesztésének eltörlését szeretnénk elérni - tette hozzá Kovács Kázmér. Az Autóklub el akarja érni, hogy vonják vissza a miniszterelnök állítása szerint is próbaidő alatt a jóhiszeműen tévedő autósokat sújtó 1470 forintos ügyintézési díjnak álcázott "büntetést".
Kovács Kázmér szerint tarthatatlan az érintett közúti hidakon a kétszeres díjfizetés is. A szakjogász úgy vélte, a jelenlegi útdíjrendszer a mostani formájában semmiképpen sem tartható fenn, a Népszavának több lehetséges forgatókönyvet is fölvázolt. A szakjogász úgy vélte, a jelenlegi útdíjrendszer a mostani formájában semmiképpen sem tartható fenn, a Népszavának több lehetséges forgatókönyvet is felvázolt. Elképzelhető, hogy a 2015 januárjától bevezetett díjfizetési rendszert véglegesen vagy átdolgozásra visszavonja a kormányzat. Az sem zárható ki, hogy bizonyos korrekciókkal marad a jelenlegi rendszer. Ha ez a korrekció továbbra is ellentétes lesz a közlekedők érdekeivel, és a közlekedési kormányzat nem tudja hatástanulmányokkal alátámasztani, hogy a kiigazítások hátrányai és előnyei legalább kiegyenlítik egymást, akkor az Autóklub kénytelen lesz továbbra is föllépni a kiterjesztett útdíjrendszer ellen.

Rogán: "Azt gondolom, lesz néhány változtatás"

A politikus szerdán Budapesten, újságírók előtt kérdésre közölte: tudomása szerint a kormány a szerdai ülésén érdemben foglalkozott a témával. A próbaüzem január végéig tart, vagyis még tíz napja van a kabinetnek a döntésekre - mondta.

A Fidesz-frakció az új szabályozás alapelveivel egyetért - közölte a képviselőcsoport vezetője, kiemelve, hogy az e-matricával az autósok csaknem hetven százaléka olcsóbban veheti igénybe az autópálya- és gyorsforgalmi úthálózatot, mint eddig. A fideszes politikus igazságosabbnak is nevezte az új rendszert. "Azt gondolom, lesz néhány változtatás", és ezekkel együtt már a végleges rendszer kezdi meg működését február elsejétől - mondta Rogán Antal.

Szerző

Orbánék meghátráltak - Mégsem lesz fizetős a ferihegyi út

Publikálás dátuma
2015.01.21. 22:16
FOTÓ: Vajda József/Népszava
Visszaállítja a kormány az ingyenességet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető gyorsforgalmi úton - írja a Nol.hu.

Mégis ingyenes a gyorsforgalmi út

A Népszabadság információi szerint mégsem kell majd útdíjat fizetni azoknak, akik a 4-es főúton a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre igyekeznek. Mi több, a hírek szerint lehetséges az is, akik igazolni tudják, hogy pusztán ennek a rövid szakasznak a használata miatt váltották meg a Pest megyére érvényes matricát, kérhetik az ötezer forintos díj megtérítését is.

Egyet a kettő helyett

A szerdai kormányülés egyik résztvevője úgy tájékoztatta a lapot, hogy a kabinet visszakozott egy másik ponton is, eszerint a megyei útdíjmatricák a szomszédos megye első lehajtójáig lesznek érvényesek, így például a Duna-hidakra elég lesz egy megyei matrica a mostani kettő helyett.

Hende Csaba nyert is, meg nem is

Hende Csabának, a honvédelmi tárca vezetőjének kezdeményezését, hogy ne kelljen útdíjat fizetni a M86-os Szombathely és Szeleste közötti szakaszán, a kormány úgy támogatta, hogy legyen ingyenes ezen szakasz használata, amíg el nem éri az autópályát - írja a nol.hu.

Útlezárásokkal tiltakozik az MSZP

Korábban írtuk, hogy Tóbiás József elmondta, azt a bejelentést várták a kormánytól, amelyben elismeri: rossz vicc volt az útdíj bevezetése az eddig nem fizetős autópálya-, autóútszakaszokra. Hangsúlyozta, az MSZP fenntartja korábbi álláspontját és követeli, hogy a kormány vonja vissza a társdalommal és az önkormányzatokkal sem egyeztetett, szakmailag végiggondolatlan útdíjat. Mint mondta, jövő hét pénteken azért tartanak demonstrációt, mert úgy látják, segíteni kell meghozni a kormány döntését. Emlékeztetett arra, hogy a miniszterelnök korábban azt mondta, mindenki elmondhatja a véleményét az útdíjról. Hozzátette: inkább arra van szükség, hogy a kormány felszámolja korrupt rendszerét.

Megkésett egyeztetések az útdíj átalakításáról
Korábban írtuk, hogy Kovács Kázmér ügyvéd, a MAK Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke a Népszavának elmondta, a megyei matricák bevezetésével igen, az autópályák bevezető szakaszainak, illetve a települési elkerülő útszakaszok díjasításával viszont nem értenek egyet, s ezért azok visszavonását javasolják. Azt is hangsúlyoztam, hogy ezt nem kívánjuk azzal gyengíteni, hogy a részleteken alkudozzunk, az útdíj kiterjesztésének eltörlését szeretnénk elérni - tette hozzá Kovács Kázmér. Az Autóklub el akarja érni, hogy vonják vissza a miniszterelnök állítása szerint is próbaidő alatt a jóhiszeműen tévedő autósokat sújtó 1470 forintos ügyintézési díjnak álcázott "büntetést".
Kovács Kázmér szerint tarthatatlan az érintett közúti hidakon a kétszeres díjfizetés is. A szakjogász úgy vélte, a jelenlegi útdíjrendszer a mostani formájában semmiképpen sem tartható fenn, a Népszavának több lehetséges forgatókönyvet is fölvázolt. A szakjogász úgy vélte, a jelenlegi útdíjrendszer a mostani formájában semmiképpen sem tartható fenn, a Népszavának több lehetséges forgatókönyvet is felvázolt. Elképzelhető, hogy a 2015 januárjától bevezetett díjfizetési rendszert véglegesen vagy átdolgozásra visszavonja a kormányzat. Az sem zárható ki, hogy bizonyos korrekciókkal marad a jelenlegi rendszer. Ha ez a korrekció továbbra is ellentétes lesz a közlekedők érdekeivel, és a közlekedési kormányzat nem tudja hatástanulmányokkal alátámasztani, hogy a kiigazítások hátrányai és előnyei legalább kiegyenlítik egymást, akkor az Autóklub kénytelen lesz továbbra is föllépni a kiterjesztett útdíjrendszer ellen.

Rogán: "Azt gondolom, lesz néhány változtatás"

A politikus szerdán Budapesten, újságírók előtt kérdésre közölte: tudomása szerint a kormány a szerdai ülésén érdemben foglalkozott a témával. A próbaüzem január végéig tart, vagyis még tíz napja van a kabinetnek a döntésekre - mondta.

A Fidesz-frakció az új szabályozás alapelveivel egyetért - közölte a képviselőcsoport vezetője, kiemelve, hogy az e-matricával az autósok csaknem hetven százaléka olcsóbban veheti igénybe az autópálya- és gyorsforgalmi úthálózatot, mint eddig. A fideszes politikus igazságosabbnak is nevezte az új rendszert. "Azt gondolom, lesz néhány változtatás", és ezekkel együtt már a végleges rendszer kezdi meg működését február elsejétől - mondta Rogán Antal.

Szerző