Tarlós István;dugódíj;

2015-03-24 10:26:00

Nem akarnak dugódíjat? Tarlós megint bizonygat

A főváros azt akarja elérni az Európai Uniónál, hogy ne kelljen bevezetni a dugódíjat - mondta a főpolgármester a HírTV Magyarország élőben című műsorában.

Tarlós István úgy fogalmazott, Brüsszelben közölték a napokban helyettesével: "nemcsak, hogy benne volt a megállapodásban, és az uniós bizottság határozatában (...), hanem egyenesen a korábbi városvezetés ajánlotta a dugódíjat az Európai Unió számára". Ezt most az EU hivatalosan be is jelentette - fűzte hozzá.

Tarlós István hozzátette: „ most valóban küzdünk azért, hogy esetleg el lehessen hagyni a dugódíjat". Mint mondta, nem tudja, hogy az EU eltekint-e a dugódíjtól vagy nem. "Jogában áll nem eltekinteni" - mutatott rá a főpolgármester, megjegyezve: folynak az "egyezkedések", "van egy hallgatólagos határidő-módosítás" - írja az Origó.

Tarlós István főpolgármester MTI Fotó: Kovács Tamás

Tarlós István főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés tegnapi ülésén. MTI Fotó: Kovács Tamás

Tegnap Tarlós már bejelentette, hogy sem a zónahatárokról, sem a díjak mértékéről nem született még döntés, de arra törekednek Brüsszelben, hogy ha lehet, kivédjék a dugódíjat. A főpolgármester a jobbikos Tokody Marcellnak a dugódíjjal kapcsolatos kijelentéseire reagálva azt mondta: az ellenzéki képviselő úgy tesz, mintha lenne az ügyben döntés, és amikor erről beszél, riogatja az embereket. Tokody Marcell a Fővárosi Közgyűlés hétfői ülése előtti sajtótájékoztatóján arról beszélt, pártja szerint kizárólag a Fideszen és nem az Európai Unión múlik, hogy Budapesten milyen feltételekkel vezetik majd be a dugódíjat. A Jobbik képviselője közölte: érdekes, hogy a főpolgármester az írásbeli kérdésére adott válaszában nem cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy a dugódíj pesti határa a Hungária körútnál húzódna, az egyszeri díja 700 forint, éves költsége pedig 115 ezer forint lenne.

"Valóban kaotikus állapotok várhatóak"

A főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés hétfői ülésén a fővárosi közlekedéssel kapcsolatban azt közölte: a budai oldal közlekedésfejlesztési munkálatai - a Margit hídi garanciális javításokat leszámítva - nem több, hanem egy beruházás keretében zajlanak. Ugyanakkor közölte, jelentést kért arról, mi indokolja a Jászai Mari tér és az Aradi utca közötti vágányfelújítást. Szavai szerint "valóban kaotikus állapotok várhatóak egy ideig". Főpolgármesterként elnézést kér a budapestiektől - tette hozzá.