Az Európai Bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték a magyar kormánynak, hogy az M4-es autópálya fejlesztésénél felmerül a kartellgyanú, amely lehetetlenné teszi a projekt uniós finanszírozását - mondta a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára kedden, hozzátéve, a kormány nem tett le arról, hogy a fejlesztési ciklus végéig az összes megyei jogú város - így Szolnok is - elérhető legyen gyorsforgalmi úton.
Csepreghy Nándor az MTI kérdésére kifejtette: az M4-es autópálya építését a kormány európai uniós források terhére tervezte megépíteni, mivel egy több mint 100 milliárd forintos beruházásról van szó. Az Európai Bizottság 2013-ban nem értett egyet a kormány tervével, hogy Szolnok felé autópálya épüljön, ezért a kabinet visszavonta a benyújtott tervezetet, és a bizottság szakértőivel együttműködve megkezdte a projekt átdolgozását, hogy újra benyújthassa azt elfogadásra az Európai Bizottságnak.
A helyettes államtitkár hozzátette, hogy az elmúlt másfél évben számtalan alkalommal tárgyaltak a bizottság szakértőivel, akik folyamatosan nyomon követhették a projekt alakulását. A bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték a kormányt képviselő szakértőknek, hogy az M4-es fejlesztésénél felmerül a kartellgyanú, amely lehetetlenné teszi az uniós finanszírozást. Az uniós szabályok szerint ugyanis, ha egy beruházás értéke meghaladja az 50 millió eurót, akkor a tagállamok támogató döntésén kívül az Európai Bizottságnak is hozzá kell járulnia ahhoz, annak érdekében, hogy a projekt a későbbiekben uniós forrás terhére elszámolhatóvá váljon - magyarázta Csepreghy Nándor.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter március 26-án elrendelt egy belső vizsgálatot, amelynek április végén lesz eredménye, és ezzel párhuzamosan a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. leállította az építkezést - emelte ki. A helyettes államtitkár hangsúlyozta, a kormány nem tett le arról a szándékáról, hogy a fejlesztési ciklus végéig az összes megyei jogú város elérhető legyen gyorsforgalmi úton, így Szolnok esetében is tartja magát korábbi terveihez.
Többször átadták, többször büszkélkedtek el vele, és bár még egyéves sincs Budapest papíron egyik legszebb látványossága, már újra romosodni kezdett - írja a Bors.
A napilap olvasói is jelezték, hogy számos hibát találtak az alig egy éve átadott Várkert Bazár területén. Többen repedésekről, míg mások felázásokról és korrodálódásról számoltak be. A Bors ellátogatott a helyszínre, hogy megnézze: valóban akadnak-e hibák a frissen felújított területen. Akadtak.
Oszlopok végigrepedve, kövek lezuhanva a szökőkútról, számos hibát találtak. Ezeket azonban nemcsak a lap munkatársai szúrták ki, ugyanis az épületet rengeteg turista látogatja, a főváros egyik legnépszerűbb sétahelye, a budai Várba is fel lehet jutni, számos turisztikai lap ajánlja.
A napilap megkérdezte a Várkert Bazár üzemeltetőit, hogy tervezik-e a kert renoválását vagy folyamatos újítását, azonban eddig nem érkezett válasz megkeresésükre.
Többször átadták, többször büszkélkedtek el vele, és bár még egyéves sincs Budapest papíron egyik legszebb látványossága, már újra romosodni kezdett - írja a Bors.
A napilap olvasói is jelezték, hogy számos hibát találtak az alig egy éve átadott Várkert Bazár területén. Többen repedésekről, míg mások felázásokról és korrodálódásról számoltak be. A Bors ellátogatott a helyszínre, hogy megnézze: valóban akadnak-e hibák a frissen felújított területen. Akadtak.
Oszlopok végigrepedve, kövek lezuhanva a szökőkútról, számos hibát találtak. Ezeket azonban nemcsak a lap munkatársai szúrták ki, ugyanis az épületet rengeteg turista látogatja, a főváros egyik legnépszerűbb sétahelye, a budai Várba is fel lehet jutni, számos turisztikai lap ajánlja.
A napilap megkérdezte a Várkert Bazár üzemeltetőit, hogy tervezik-e a kert renoválását vagy folyamatos újítását, azonban eddig nem érkezett válasz megkeresésükre.