Óriási káosz alakult ki tegnap a Telenor ügyfélszolgálatain, ugyanis az ügyfeleknek június 30-ig van lehetőségük jelezni, ha nem kérnek – a június 1-jén bejelentett – a kétoldalú szerződésmódosítással bevezetni kívánt magasabb havidíjakból. A Nemzeti Média- és Hírközlési hatóság (NMHH) közbelépésének eredményeként, a két szolgáltató múlt pénteken közölte: eltekintenek az áremeléstől. Ehhez azonban az ügyfeleknek június 30-ig jelezniük kell, hogy nem kérnek a kétoldalú szerződésmódosítással bevezetni kíván magasabb havidíjakból.
A két társaság vállalta, hogy kiegészíti a májusban eljuttatott és július 1-jén hatályba léptetni kívánt kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatra vonatkozó előfizetői tájékoztatást. Az értesítés rövid határidővel és elég rossz időpontban ment ki, a pénteki munkaidő vége felé, aminek az lett az eredménye, hogy a telefonos ügyfélszolgálaton hétfőn megnőtt a várakozási idő (és valószínűleg kedden is tömeg lesz).
A hétfőn kialakult helyzetre való tekintettel a két mobil cég közleményben közölte: a Telenornál június 30-ig visszahívást igényelhetnek az ügyfelek, amennyiben nem fogadják el a július 1-jén életbe lépő díjszabás módosítást.
A Telenor jelezte azt is, miután a telefonos ügyfélszolgálaton és az üzletekben átmenetileg megnövekedett a várakozási idő, ezért a szolgáltató azt javasolja az ügyfeleknek, hogy a 1220-as telefonos ügyfélszolgálaton a 6-os menüpontban a 2-es gombbal kérjenek visszahívást. Hozzátették, hogy a Telenor ügyintézői júliusban mindenkit felhívnak, aki visszahívást kér, és mindenkivel személyesen egyeztetnek, így az ügyfeleknek a visszahívásig nem kell aggódniuk a július elsejei tarifaváltozás miatt.
A Telekom azt közölte, hogy a díjváltozásról szóló értesítőket júliusban fogja megküldeni az előfizetők számára. A számlás (postpaid) előfizetők a július 1-je után kézhez vett első számlájukon találják meg, míg a Domino (prepaid) előfizetők SMS-ben kapják majd meg szintén július 1. után, tehát a 15 napos nyilatkozási határidő onnantól kezdve számítható majd.
Amennyiben az előfizetők a kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlatra az ajánlat kézhezvételét követően 15 napon belül úgy nyilatkoznak, hogy azt nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak.
A Telekom azt javasolja, hogy a nyilatkozni kívánó ügyfelek a díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálaton jelezzék ezt. Ezenkívül minden más ügyfélszolgálati csatornán - személyesen a Telekom üzletekben, írásban, emailen - is jelezhetik, ha nem fogadják el a szerződésmódosítást.
Bár az ügyfeleknek a feltöltőkártyás tarifákat érintően is lehetőségük van arra, hogy a díjemelés elutasításáról nyilatkozzanak, fontos szempont, hogy az Elektronikus Hírközlési Törvény értelmében az új feltöltés egyben új szerződéskötésnek is minősül. Vagyis ha az ügyfél július 1-jétől, tehát az új díjszabás hatályba lépésétől tölt rá tetszőleges összeget a kártyájára, attól a pillanattól kezdődően automatikusan érvényes lesz rá az új díjszabás.