Az Elmű-Émász belép a földgázpiacra

Belép a magyar földgázpiacra az Elmű-Émász, az eddig villamosenergia-ellátást végző társaságcsoport július elején indítja aktív földgáz-értékesítési tevékenységét, amellyel középtávon 10-15 százalékos részesedést kíván elérni a kis- és nagyipari földgáz fogyasztók piacán - közölte a társaság.

A tájékoztatás szerint a német RWE EnBW többségi tulajdonában lévő Elmű-Émász a lépéssel azokra a rohamos változásokra kíván reagálni, amelyek az elmúlt időszakban "gyakorlatilag teljesen átrajzolták" a magyar földgázpiac térképét.
Boross Norbert az Elmű-Émász kommunikációs és szabályozásmenedzsment igazgatója az MTI-nek elmondta: a lakossági, egyetemes szolgáltatói szegmens jelenleg nincs a vállalat fókuszában. Az ipari fogyasztóknál már most is erős a verseny - mondta. Hozzátette: a szlovák-magyar gázvezeték megnyitásával bővülnek az importlehetőségek, és nő a kereslet is az ipari szereplők részéről a GDP növekedésével.

Mint írják, a döntés mellett szólt az a több évtizedes tapasztalat és szaktudás, amelyet az RWE a kelet-közép-európai régió egyik legnagyobb gázszolgáltatójaként felhalmozott. Ezen felül komoly versenyelőnynek számít az is, hogy az Elmű-Émász áramszolgáltatóként eleve kapcsolatban áll az új gázüzletág célcsoportjába tartozó a kis- és nagyipari fogyasztókkal - olvasható a tájékoztatásban.

Koncz László, az Elmű-Émász értékesítésért felelős igazgatósági tagja, a Főgáz korábbi vezérigazgatója a közlemény szerint elmondta: idén még korlátozottak az ügyfélszerzési lehetőségek, mivel az új uniós szabályozás szerint július elseje helyett október elsején kezdődik a gázév, azonban felkészültek arra, hogy a még nyitott pályázatokon nyerési eséllyel induljanak.

Szerző

Hétfőn újra nyit a Nyugati (fotók)

Publikálás dátuma
2015.07.02. 14:39
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Befejeződnek július 5-én éjfélig a Nyugati pályaudvaron a tervezett felújítási és karbantartási munkálatok, július 6-án, hétfőn a hajnali üzemkezdettől pedig megindul a menetrendszerinti forgalom - közölte Lőcsei Virág, a MÁV Zrt. szóvivője csütörtökön az ideiglenes vágányzár idején eddig elvégzett munkálatokról tartott helyszíni sajtótájékoztatón.

Halaszthatatlan karbantartási munkák miatt a MÁV június 22-én zárta le két hétre a naponta 60-70 ezer utast fogadó Nyugati pályaudvart. Veszprémi László, a MÁV Zrt. pályavasút budapesti területi igazgatója a bejáráson elmondta, a pályaudvari felújításon, karbantartáson dolgozó minden szakma eddig 90 százalékban már elkészült a munkával, jelenleg nem tudnak olyan körülményről, amely akadályozná a forgalom hétfői megindulását.

MTI Fotó: Máthé Zoltán

MTI Fotó: Máthé Zoltán

 

Szerző
Frissítve: 2015.07.02. 15:43

Jövőre indul az M4-es építése

A tervek szerint jövőre a kisajátításokkal és a régészeti munkával elkezdődik az M4-es gyorsforgalmi út Üllő és Albertirsa közötti szakaszának építése - jelentette be nagykátai és a monori térség fideszes országgyűlési képviselője, Pogácsás Tibor és Czerván György sajtótájékoztatón csütörtökön Monoron.

Pogácsás Tibor emlékeztetett, hogy a kormány módosított eredeti elképzelésén, így új nyomvonalon valósul meg a kétszer kétsávos, leállósávval rendelkező gyorsforgalmi út, amely az üllői csomóponttól Albertirsa északi részéig tart majd. Az épülő útszakasz Monor, Monorierdő és Pilis közlekedését tehermentesíti majd.

Az útszakaszon Monornál két, Pilisnél egy lehajtó épül, Albertirsánál új csomópont jön létre.     Felidézte: az eredetileg is gyorsforgalminak tervezett, majd időközben autópályává minősített út megkapta a szükséges engedélyeket, a gyorsforgalmi úthoz való visszatérés miatt azonban új engedélyekre van szükség. Hozzátette: az áttervezés már elkezdődött, a várakozások szerint 2016-ban elindulhat a kisajátítás, illetve a régészeti feltárás, ezt követően pedig az építkezés. A remények szerint 2018-19-re elkészül az út.    

A beruházás térségre gyakorolt hatásáról szólva kiemelte: mind közlekedési, mind gazdasági szempontból fontos előrelépést jelent, hiszen csökkenti az átmenő forgalom okozta terhelését, és hozzájárul gazdasági megerősödéséhez. Czerván György, a nagykátai térség országgyűlési képviselője kiemelte: a beruházástól a munkanélküliség helyzetének javulását várja, ami a megyének ebben a részében különösen fontos. Hangsúlyozta, hogy a gyorsforgalmi út jelentősen segíti majd a munkába járást, és növeli a beruházási kedvet. A hazai forrásból megvalósuló építkezés költsége a becslések szerint 60 és 75 milliárd forint között várható. 

Szerző