Schmuck Erzsébet országgyűlési képviselő csütörtöki sajtótájékoztatóján beszélt erről, rámutatva: míg a 2008-as válság előtt az ipari növekedéshez az autóipar átlagosan mintegy 20 százalékkal járult hozzá, az elmúlt másfél évben már 66 százalékkal. A tavalyi, mintegy 26 ezermilliárd forintnyi ipari termelésen belül a szektor 6500 milliárd forintos, minden más szektornál nagyobb részesedéssel bírt. A gyógyszeripar ennek töredékével rendelkezett, az élelmiszeripar pedig fele ekkora részesedést szerzett - tette hozzá.
Az LMP úgy látja: az autóipar dominanciája miatt az ország ki van téve a rendkívül konjunktúraérzékeny iparág hanyatlásának és néhány nagyvállalat döntésének. Az ország külkereskedelmét is sérülékennyé teszi, hogy az ötven legnagyobb exportőr közül huszonegy a jármű- vagy gumiabroncsgyártó, autókereskedő.
A szektor ugyanakkor mindössze 87 ezer embert foglalkoztat - mutatott rá egy másik problémára a képviselő, jelezve: a GDP-növekedésből az emberek négyötödének nincs haszna. Schmuck Erzsébet a torz gazdasági szerkezetet azért is kockázatosnak tartja, mert már most láthatók az autóipar bővülésének korlátai.
Bírálta azt is, hogy miközben a multik 200 milliárd forintnyi adókedvezményt kapnak, a kkv-k mindössze 1 milliárdnyit. Az LMP ezért adó- és járulékfizetési kedvezményt nyújtana az induló hazai kisvállalkozásoknak.